تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
استاندار البرز:

وضعیت ساختمان های قولنامه ای تعیین تکلیف شود

نماینده عالی دولت در استان البرز عدم تعیین تکلیف اراضی قولنامه ای بمنظور نوسازی بافت های فرسوده دارای قدمت بالا و زمین های حوزه تولید و کسب و کار را از جمله مشکلات استان و کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۶۶۳۴۱

تعیین تکلیف ساختمان های قولنامه ای با هدف نوسازی بافت های فرسوده

 

به گزارش معاصر ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در شورای اداری استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری کشور عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان که روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن خیر مقدم و قدردانی از مجموعه دیوان عدالت اداری کشور و دستگاه قضا در استان، افزود: دیوان عدالت اداری به جهت اهمیت و نقش کلیدی و جایگاه حاکمیتی آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد اشاره قرار گرفته است، و به نوعی مرجع و محل امنی برای رسیدگی به شکایات و دادخواهی شهروندان از حاکمان و مدیران و همچنین از مصوبات و تصمیمات دستگاههای اداری و حکومتی است.
وی با بیان اینکه امید است این سفر برای استان البرز مایه خیر و برکت قرار گیرد، ادامه داد: استان البرز از آسیب ها و کمبود های بسیاری رنج می برد و این موضوع می طلبد که مدیران عرصه ملی رویکرد ویژه ای را برای حل مسائل و مشکلات استان بعمل آورند.
عبداللهی گفت: از جمله این آسیب ها موضوع حضور بی رویه اتباع خارجی اعم از مجاز و غیر مجاز، استقرار 4 زندان حساس و مهم و به تبع آن حضور خانواده زندانیان در اطراف زندان ها و تشکیل سکونت گاههای غیر رسمی و حاشیه نشینی است که موجب ایجاد مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در این مناطق شده است.
وی افزود: همچنین آمار بالای مهاجر پذیری استان (رتبه دوم کشور بعد از تهران) به مسائل و مشکلات استان افزوده، و مجموع موارد فوق موجب شده که 15 درصد آسیب های اجتماعی کشور در استان البرز باشد.
وی افزود: از سویی زیرساخت های استان اعم از آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی جزو پایین ترین سرانه های کشور است بنابراین از زمان تشکیل دولت سیزدهم مجموعه مدیریتی منصوب دولت با رویکرد مدیریت جهادی و انقلابی درصدد رفع مشکلات و معضلات استان علی الخصوص در حوزه های اجتماعی و زیرساختی و عمرانی فعالیت خود را آغاز کرد.
استاندار البرز گفت: تلاش های شبانه روزی صورت گرفته در حوزه اجتماعی با راه اندازی قرارگاه اجتماعی با تشکیل بیش از 40جلسه استانی با 370 مصوبه و با هدف قرار دادن 66 محله آسیب دیده، بعنوان قرارگاه نمونه کشور، موفق به ارتقاء جایگاه استان در خصوص رفع معضلات اجتماعی، راه اندازی 6 مرکز ماده 16 نگهداری معتادان متجاهر در سال 1401 شده است.
وی افزود: همچنین ایجاد 8 گرمخانه و مرکز نگهداری افراد بی سرپناه، راه اندازی دو مرکز جدید کودکان کار و خیابان، تحت پوشش قرار دادن 5000 کودک بازمانده از تحصیل، ایمن سازی 2000 نقطه از مناطق بی دفاع شهری، دیدار چهره به چهره با 4500 نفر از شهروندان در قالب برنامه های ملاقات عمومی روزهای سه شنبه بطور مستمر و میز خدمت در روزهای چهارشنبه و جمعه از دیگر اقدامات صورت گرفته محسوب می‌شود.
عبداللهی برگزاری جشن ازدواج و حمایت از زوجین، حل مشکل تخصیص انشعابات آب و برق گاز اراضی قولنامه ای، اختصاص 56 مدرسه به ورزش بانوان و خانواده ها در محلات کم برخوردار، راه اندازی 200 مرکز نیکو کاری، تامین و ساخت 8 زمین ورزشی، انعقاد تفاهم نامه 50 مدرسه با اولویت در محلات هدف قرارگاه اجتماعی را از دیگر اقدامات برشمرد.
وی گفت: در حوزه امنیتی، انتظامی با برگزاری 60 جلسه شورای تامین با 988 مصوبه که 97 درصد مصوبات اجرایی شده و با همدلی، وفاق و تعامل اعضای شورای تامین در پیگیری مسائل و مشکلات حوزه امنیت در خصوص برقراری نظم و امنیت عمومی موفق به کاهش قابل توجه جرائم استان، علیرغم افزایش جرائم کشوری شده ایم.
استاندار البرز افزود: تمام مساعی خود را در سالجاری بکار می گیریم تا توسعه زیر ساخت ها و انجام کار شبانه روزی و جهادی کاهش جرائم را در سطح استان به نحو موثر ارتقاء بخشیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز