تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

۵۸ نفر از حجاج ایرانی در عربستان بستری شدند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به بستری ۱۳ بیمار در بیمارستان‌های سعودی و ۴۵ بیمار در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه اشاره کرد و حال آن‌ها را مساعد دانست.
کد خبر: ۶۶۵۸۳

۵۸ نفر از حجاج ایرانی در عربستان بستری شدند

 

به گزارش معاصر، در نخستین نشست مسئولان حوزه حج و زیارت در حج 1402 در مکه مکرمه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به اظهارنظر‌های شماری از زائرین در بازدید از هتل‌ها اظهار کرد: زائرانی که ابراز رضایت و یا گله می‌کنند بر گردن ما حق دارند ما باید وظیفه خود را انجام دهیم و به‌دنبال رضایت خداوند باشیم در این صورت بندگان خدا هم راضی خواهند بود.

سرپرست حجاج ایرانی برخی گلایه‌های مطرح‌شده از سوی زائران را برشمرد و از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست در صورتی که طی 48 ساعت این مشکلات از طرف صاحب هتل برطرف نشد رأساً اقدام کنند و هزینه را از مبلغ اجاره هتل کم کنند.

وی افزود: کاستی‌ها باید به‌سرعت مرتفع شود و زائر بداند آنچه حق اوست پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در ادامه تأکید کرد: از طریق بررسی میدانی و مدیران مجموعه، نواقص باید بررسی و منتقل می‌شود و هرکجا احساس کنیم خدماتی مورد نیاز است بلافاصله از طرف صاحب هتل و یا خود سازمان حج تأمین شود.

در ادامه این جلسه غلامرضا رضایی رئیس ستاد مکه گزارش مشروحی از روند عملیات حج 1402 ارائه کرد.

معاون حج و عمره سازمان حج به دریافت 87538 رقم درخواست برای صدور روادید زائران و عوامل و انجام 338 پرواز به‌مقصد فرودگاه‌های مدینه و جده اشاره کرد و گفت: آمار زائران تا بامداد امروز بیش از 67000 نفر در مکه و 8852 نفر در مدینه بوده که نزدیک به 87 درصد از سهمیه کشورمان در حج امسال است.

وی راجع به وضعیت تردد زائران از هتل‌های محل اسکان به مسجدالحرام و بالعکس صحبت کرد و با بیان محور‌های مطرح‌شده در جلسات با طرف‌های سعودی برای فراهم کردن زمینه برگزاری هرچه بهتر ایام تشریق، بر لزوم توجیه و اطلاع‌رسانی به زائران توسط مدیران و روحانیون کاروان‌ها در خصوص فضای موجود برای هر زائر در چادر‌های عرفات و منا تأکید کرد.

در ادامه این جلسه، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به بستری 13 بیمار در بیمارستان‌های سعودی و 45 بیمار در بیمارستان این مرکز در مکه اشاره کرد و حال آن‌ها را مساعد دانست.

سید علی مرعشی با اعلام ارائه بیش از 113 هزار مورد خدمات به زائران ایرانی از عملیات حج تاکنون، افزود: دو بیمار خانم با توجه به شرایط جسمی که داشتند پس از تأیید مجموعه پزشکی و سازمان حج و زیارت باید به ایران بازگشت داده می‌شدند که این کار از طریق پرواز‌های برگشت مدینه انجام شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در پایان از مرکز پزشکی و سازمان حج و زیارت خواست با توجه به وجود زائران کهنسال و شدت گرما در حج امسال، تدابیر لازم را برای حفظ سلامت زائران در ایام تشریق بیندیشند و از زائران جوان بخواهند که به هم‌کاروانی‌های خود که سن بیشتری دارند برای انجام اعمال کمک کنند.

 

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز