تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان:

صدور کیفر خواست برای افرادی که در مسئله ریزگردها کوتاهی کردند

در صورت لزوم در بحث آب رودخانه کارون نیز به جد ورود کردیم و پرونده‌های مختلفی برای آسیب به بهداشت عمومی و ورود فاضلاب‌ها به رودخانه کارون یا رودخانه دز تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۶۸۲۴

به گزارش معاصر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: در بحث ریزگردها، عملکرد افراد پیمانکار یا افرادی که در اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان هستند، به عنوان پرونده اقتصادی و ترک فعل‌ها پیگیری شده و کیفرخواست صادر شده و برای ادامه رسیدگی در اختیار دادگاه قرار داده شده است.

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه تولید مرغ در خوزستان مشکل داریم و میزان تولید استان جواب نیازمندی‌ها را نمی‌دهد. در حوزه کشتارگاه‌ها نیز مشکلاتی داشتیم. از اول فروردین‌ماه در کف خیابان بودیم و این موضوع را پیگیری کردیم و برای برخی از مسئولان پرونده، تشکیل و احضار شدند و تفهیم اتهام شدند.

وی با اشاره به ورود دادستانی در حوزه بهداشت عمومی و درمان، افزود: در صورت لزوم در بحث آب رودخانه کارون نیز به جد ورود کردیم و پرونده‌های مختلفی برای آسیب به بهداشت عمومی و ورود فاضلاب‌ها به رودخانه کارون یا رودخانه دز تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: در بحث ریزگردها، عملکرد افراد پیمانکار یا افرادی که در اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان هستند، به عنوان پرونده اقتصادی و ترک فعل‌ها پیگیری شده و کیفرخواست صادر شده و برای ادامه رسیدگی در اختیار دادگاه قرار داده شده است.

وی ادامه داد: ایذه دیگر در لیست شهرهای خاص تبعید نیست و موضوع تبعید به ایذه لغو شده است.

صادق جعفری چگنی در خصوص عدم توسعه ایذه تصریح کرد: قبل از این حوادث و مشکلاتی که رخ داد، ایذه به عنوان یکی از شهرهای محروم مطرح بود و همه بر رفع محرومیت این شهر تاکید دارند.

وی در خصوص پرونده متروپل بیان کرد: در خصوص پرونده متروپل، با تلاش همکاران تنها به موضوع این پرونده رسیدگی نشد بلکه معاونت حقوق عامه در مورد ساختمان‌های ناایمن پیگیری‌های زیادی انجام داد و در اهواز به صورت خاص در مورد وضعیت چند ساختمان ورود کردیم.

جعفری چگنی اضافه کرد: مصداق کار در این زمینه این است که با ورود دستگاه قضا ساکنان این ساختمان‌ها به ویژه اهالی ساختمان عدالت در اهواز که حدود ۴۰ خانوار بودند، در ساختمان‌های مناسب اسکان داده شدند.

وی با اشاره رسیدگی به کانال‌های روباز آب و فاضلاب، بیام کرد: امسال بیشترین برخورد و ورود در بحث حفاری‌ها و کانال‌های روباز آب و فاضلاب که تنها در امسال منجر به فوت دو کودک شدند را داشتیم.

جعفری چگنی افزود: کیفرخواست پرونده پسر بچه‌ای که ابتدای امسال فوت کرد، صادر و به دادگاه ارسال شده است. در مورد فوت کودک دیگر نیز همه عملکرد عواملی که ترک فعل کرده بودند و در این حادثه مقصر شناخته شدند، بررسی شد و کیفر خواست به زودی صادر می‌شود.

 

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ریزگرد کیفرخواست
ارسال نظر

آخرین اخبار روز