تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

طی سه ماه اخیر 90 هزار شهروند افغان به کشورشان بازگشتند

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ایران گفت در فصل بهار سال جاری 90 هزار شهروند افغانستان از طریق مرز دوغارون در تایباد به افغانستان بازگشتند.
کد خبر: ۶۶۸۹۸

طی سه ماه اخیر 90 هزار شهروند افغان به کشورشان بازگشتند

به گزارش معاصر وی افزود: این تعداد شامل اتباع افغانستانی هستند که به‌صورت خود معرف و با میل شخصی قصد بازگشت به کشورشان را داشته و یا توسط نهادهای مربوطه از شهرهای تهران و دیگر نقاط کشور جمع‌آوری شده و به مشهد منتقل شدند.

شرافتی راد اظهارداشت در نهایت پس از انجام مراحل قانونی در اردوگاه ویژه اتباع در مشهد، این افراد از طریق مرز دوغارون به کشورشان بازگشتند.

پس از تحولات اخیر افغانستان، شمار زیادی از شهروندان افغانستان به دلایل مختلف به ایران رفتند و در نتیجه شمار پناهجویان در این کشور افزایش داشته است.

«صادق رضادوست» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران نیز اواخر آذرماه سال گذشته درباره نشست چهارجانبه تهران گفته بود از مهم ترین اهداف این نشست می‌توان به حمایت از بازگشت داوطلبانه افغانستانی‌ها به کشورشان، بحث ادغام مجدد و پایدار مهاجران در افغانستان و نهایتاً کمک به کشورهای میزبان برای مساعدت و فراهم کردن زمینه بازگشت داوطلبان به افغانستان اشاره کرد.

وی همچنین تصریح کرده بود در این نشست قرار بر این شد تا کشور افغانستان مقدمات و شرایط لازم برای بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغانستانی به این کشور را فراهم کند.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز