تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

اعلام وضعیت جوی کشور

کارشناس هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز در شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات شمال هرمزگان و فردا –جمعه - در شمال آذربایجان غربی و اردبیل در ساعت‌های بعدازظهر شاهد رگبار پراکنده و وزش باد را خواهیم بود.
کد خبر: ۶۷۱۵۳

اعلام وضعیت جوی کشور

 

به گزارش معاصر، «کبری رفیعی»کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بیشینه دمای تهران ۳۸ درجه سانتنی‌گراد است، گفت: خیزش گرد و خاک در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود: در شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید خواهند بود و گاهی سبب خیزش گردوخاک خواهد شد. اما در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار است. روز شنبه جو آرام و پایدار است. در این روز علاوه بر شمال شرق کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و با توجه بر نفوذ جریانات شمالی که بر روی سواحل دریای خزر داریم بارش‌ها آغاز خواهد شد و کاهش نسبی دما را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

رفیعی تأکید کرد: روز یکشنبه علاوه بر سواحل دریای خزر، گستره این بارش‌ها خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را نیز همراه با وزش باد در بر می‌گیرد و این نقاط کاهش نسبی دما را تجربه خواهند کرد.

کارشناس هواشناسی گفت: از روز شنبه با پدیده وزش باد مواجه خواهیم بود که در شمال شرق و شرق کشور سرعت باد افزایش پیدا خواهد کرد. افزایش باد را در مناطقی از جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز پیش‌بینی می‌کنیم که سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در برخی نقاط خواهد شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: آب‌های جنوبی کشور به‌ویژه شرق دریای عمان طی پنج‌روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود. افزایش ارتفاع موج را در این منطقه شاهد خواهیم بود که صیادان و فعالان دریایی باید به این نکته توجه کنند چرا که افزایش ارتفاع موج در این منطقه به ۳ متر نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه آب‌های سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی شده، درباره وضعیت جوی تهران گفت: تهران امروز آسمانی صاف همراه با غبار رقیق دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما نیز امروز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز