تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

کار کارشناسی بیشتر درباره لایحه حمایت از عفاف و حجاب ضرورت دارد

مشاور استاندار و مدیرکل بانوان و خانواده استانداری البرز با بیان اینکه مجلس از نظرات کارشناسان برای بررسی لایحه عفاف و حجاب استفاده می‌کند، افزود: کار کارشناسی بیشتر درباره لایحه حمایت از عفاف و حجاب ضرورت دارد.
کد خبر: ۶۷۳۴۵

کار کارشناسی بیشتر درباره لایحه حمایت از عفاف و حجاب ضرورت دارد

به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، معصومه آقایی در نشست بررسی لایحه حجاب و عفاف که با حضور عسگری نماینده محترم مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و فعالان و صاحب نظران این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: از عنوان این لایحه، تا محتوا و بعد هم لایه اجرایی و ضمانت آن، مورد نقد و ایراد بود که قطعا تعمق بیشتری را می طلبد که به اصلاح و تکمیل لایحه بپردازد.

وی افزود: هر چند گفته می شود قانون حجاب و عفاف داریم که به تمامی دستگاه ها و ارگانها و نهادها ابلاغ شده است و به قوت خود باقی ست و این لایحه فقط در صدد تبیین و شفاف سازی بخش قضایی آن بوده است، با این حال ضروری ست با مداقه ی بیشتر به نتیجه ی کارشناسانه ی بهتری برسیم تا بمعنای واقعی، این قانون به هدف غایی هر قانونی که حل مساله میباشد، برسد.

وی تصریح کرد: قانونی که وضع شود اما حل مسأله نکند و بازدارندگی و ضمانت اجرایی نداشته باشد، عکس‌ عمل خواهد کرد.

مشاور استاندار گفت: یکی از مقدمات قوّت قانون مدنظر قرار دادن تمامی عوامل و لوازم اجرایی آن است که باید بصورت جامع و مانع مورد توجه واقع شود.

آقایی تصریح کرد: بنابراین آنچه که مشهود است این لایحه اگر تبدیل به قانون شود، قانون ضعیفی است که مثمر ثمر نخواهد بود و از طرفی آسیب زا هم خواهد بود و قطعا توان پوشش دادن توقعات و نیازهای جامعه و دغدغه مندان و دلسوزان نظام را نخواهد داشت.

شایان ذکر است در این نشست حاضرین نکات مختلفی اعم از نقاط قوت و ضعف لایحه را طرح کردند که کفه ی نقاط ضعف سنگین تر بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز