تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

تعقیب و گریز شکارچیان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد از تعقیب و گریز شکارچیان و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد در منطقه حفاظت شده کوه هوا این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۰۸

تعقیب و گریز شکارچیان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد

 

به گزارش معاصر از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمزه برومند فر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با تشریح این عملیات افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در ساعت ۵ صبح به یک گروه شکارچی برخورد کردند که بعداز دستگیری دو نفر از آنها یک قبضه اسلحه سوزنی روسی کشف وضبط شد ونفر سوم با اسلحه اقدام به فرار کرد که با دستوردادستان حکم جلب این فرد نیز گرفته شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ادامه داد: این افراد از جمله شکارچیان سابقه دار و خطرآفرین شیراز و لامرد بودند که با هوشیاری یگان حفاظت در منطقه کوه هوا به دام افتادند، محیط زیست تا پایان روند رسیدگی قضایی این پرونده را پیگیری خواهد کرد و با تمام ظرفیت از انفال الهی و عرصه های طبیعی این شهرستان مراقبت می کند.

وی برخی از آسیب های شکار و صید بی رویه - اعم از قانونی و غیر قانونی – را برشمرد و افزود: شکار بی رویه زمین، آسمان و آب های ما را برای حیوانات ناامن کرده است به گونه ای که گوزن زرد ایرانی، خرس سیاه، پلنگ ایرانی، یوزپلنگ، گربه شنی، شاهین، عقاب شاهی، هوبره، کبک دری، شاه روباه، درنای سیبری، پلیکان پاخاکستری، دلفین، نهنگ، کروکودیل و ... در معرض خطر انقراض هستند. پیش از اینان ، گونه های دیگری مانند شیر ایرانی و ببر به دست شکارچیان به طور کامل از بین رفته اند و نسل شان منقرض شده است.

برومند فر اضافه کرد: در منطقه ای که گونه های جانوری آن، بعضاً از چند ده و چند صد رأس و قلاده تجاوز نمی کند، وجود دهها هزار تفنگ شکاری و به تبع آن، میلیون ها گلوله، هرگز نمی تواند وضعیت معقولی باشد.

این مقام مسوول خواستار برخورد قاطع با شکارچیان شد و گفت: در واقع، حیات وحش اندک شمار ایران، در لحظه به لحظه از 24 ساعت، در تیر رس تفنگ های شکاری است تا چه زمانی اراده شکارچیان، به شلیک تعلق گیرد؛ شلیکی که می تواند آخرین موجود از یک گونه را برای همیشه به قعر تاریخ ببرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز