تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

آغاز هفته فرهنگی ایران در روسیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد

برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه با حضور محمدمهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان و اولگا لیوبیموا ،وزیر فرهنگ روسیه، از امروز در مجموعه «ودنخا» مسکو گشایش یافت.
کد خبر: ۶۷۴۷۶

آغاز هفته فرهنگی ایران در روسیه

 

به گزارش معاصر,هنرمندان ۲۰ رشته هنری از جمله نگارگری، تذهیب، معرق، خاتم‌کاری، قلم زنی، فیروزه کوبی، حکاکی چرم، ساخت زیورآلات، قلم‌کاری، پوشاک اقوام، سفال و سرامیک، عکس، مجسمه سازی، فرشبافی، بافت گلیم و نقاشی خط در نمایشگاه هنرهای سنتی ایران، برخی از آثار خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.
نمایشگاهی نیز از فرش‌های ایرانی با حضور نشان‌های برتر و همچنین نمایشگاه دیگری با موضوع صنایع خلاق هنری با ارائه بازی‌های رایانه‌ای و پازل‌های سه‌بعدی در همین مکان تا شنبه هفدهم تیرماه برپا شده است.
در بخش پوشش ایرانی-اسلامی نیز ، مجموعه‌ای از لباس‌های متنوع و رنگارنگ اقوام ایرانی به نمایش درآمده است.
هنرمندان منتخب شرکت‌کننده در این رویداد از برترین هنرمندان کشور هستند که علاوه بر عرضه آثار خود، کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهند کرد.
۱۹ نوازنده ایرانی و ۱۶ نوازنده روس نیز در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه به همت رایزنی فرهنگی ایران دو اجرای مشترک در قالب ارکستر ملی ایران و ارکستر جوانان روسیه با بهره‌گیری از سازهای اصیل ایرانی در مسکو و سن پترزبورگ برگزار می‌کنند.
نمایش فیلم و پویانمایی های منتخب، پنجمین بخش برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه محسوب می‌شود.
بر این اساس، فیلم ویلایی‌ها، انیمیشن لوپتو، هناس، "رمانتیسم عماد و طوبی" و سارا و آیدا با حضور کارگردان یا تهیه کننده این آثار در سالن ایلوزیون مسکو به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز