تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
نماینده خاش:

سیستان و بلوچستان نیازمند اهتمام ویژه دولت است

نیاز است که وزارت نیرو توجه ویژه تری به این استان داشته باشد البته وزارت نیرو زحمت می کشد و تشکر می کنیم اما عقب ماندگی زیاد است.
کد خبر: ۶۷۷۳۴

به گزارش معاصر؛ نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: وزش بادهای ۱۲۰ روزه که منجر به طوفان گرد و خاک شده و مشکل تامین آب علی رغم تلاش های وزارت نیرو مشکلاتی را برای مردم استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرده که نیازمند اهتمام ویژه دولت است.

اسماعیل حسین زهی، با اشاره به وزش بادهای ۱۲۰ روزه در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: وزش بادهای ۱۲۰ روزه در استان سیستان و بلوچستان معروف است که از شهرستان میرجاوه آغاز شده و به سمت زابل می رود حتی در برخی از مناطق وزش این بادها بیش از ۱۲۰ روز به طول می انجامد.

وی ادامه داد: از آنجا که سمت میرجاوه شاهد اقلیم بیابانی هستیم، طبیعتا شدت گرد و غبار بیشتر است. با توجه به خشکسالی وزش این بادها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم استان، کمبود آب شرب برای شهرستان های سیستان و مرکز استان و شهرستان خاش است. نیاز است که وزارت نیرو توجه ویژه تری به این استان داشته باشد البته وزارت نیرو زحمت می کشد و تشکر می کنیم اما عقب ماندگی زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است دولت در حوزه تامین آب شرب و احداث سدهایی که مطالعات آن انجام شده است، اقدام ویژه ای انجام دهد.

حسین زهی گفت:‌ آب های مشترکی بین ما و پاکستان وجود دارد که انتظار داریم دولت عنایت ویژه ای داشته باشد تا کشاورزان ما نیز بتوانند از این منابع زیر زمینی برداشت داشته باشند چراکه طرف مقابل برداشت بیشتری از منابع آب زیرزمینی دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز