تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶

نخستین گردشگران ایرانی به مصر سفر می کنند

وزیر گردشگری مصر خبر داد که یک گروه 25 نفر از گردشگران ایرانی به زودی به این کشور سفر خواهند کرد و هتل نیز برای این افراد ذخیره شده است.
کد خبر: ۶۷۸۶۳

نخستین گردشگران ایرانی به مصر سفر کردند

 

به گزارش معاصر,احمد عیسی وزیر گردشگری مصر امروز سه‌شنبه خبر داد که گردشگران ایرانی به زودی از طریق فرودگاه بین‌المللی شرم الشیخ به این کشور سفر خواهند کرد.

پایگاه خبری میدل ایست نیوز به نقل از عیسی گزارش داد، نخستین گروه، شامل ۲۵ گردشگر ایرانی خواهد بود که مقصد آنان، سواحل جنوب سیناء، نوبیع و طابا خواهد بود و یک هیأت از سوی سازمان گردشگری مصر، از آنان استقبال خواهد کرد.

وی همچنین خبر داد که برنامه گردشگری این افراد مشخص گردیده و هتل نیز برای آنان رزرو شده است.

در خصوص اقدامات صورت گرفته برای از سرگیری روابط ایران و مصر، در ماه می هیثم بن طارق، سلطان عمان سفرهای جداگانه ای به دو کشور انجام داد؛ دو سفری که عمدتاً تلاشی برای میانجی گری میان دو قدرت بزرگ غرب آسیا تلقی می شد.

ایران و مصر دو قدرت بزرگ منطقه ای با جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر هستند. نزدیک شدن قاهره و تهران به صلح منطقه ای به تجارت و سرمایه گذاری کمک می کند. با وجود چندین دهه تحریم های آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هرگز منزوی نشده است و بر خلاف اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی، کشورهای عربی کمتر نگران برنامه هسته ای ایران هستند.

به نظر می آید سران عرب ازجمله مصری ها تصمیم گرفته اند به جای رویارویی، تعامل را امتحان کنند. تجربه دهه‌های گذشته نشان می‌دهد رویارویی نتیجه نداده و به بی‌ثباتی سیاسی و افول اقتصادی دامن زده است. در حال حاضر، بسیاری از سران غرب آسیا تصمیم گرفته‌اند تنش‌زدایی کنند، برای حل اختلافات خود وارد گفت و گو شوند و نزدیکی قاهره و تهران گام مهمی در این راستاست.   

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز