تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
جبلی:

استفاده از هوش مصنوعی در تولید فیلم باعث کاهش هزینه می‌شود

صداوسیما برای تولید محتوای فاخر نیاز به استفاده از فناوری‌های نوین دارد که بخشی از این فناوری با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی مهیا می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۸۸


به گزارش معاصر، رئیس صداوسیما گفت: با بهره‌ بردن از ویژگی‌های هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، تولیدات فیلم و سریال‌ها وارد مرحله جدیدی می شود.

 پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما با حضور در استودیوی نوین و واقعیت مجازی مستقر در ساختمان سیما در جریان تولید محتوا برای فیلم و سریال و پویانمایی در فضای واقعیت مجازی قرار گرفت.

جبلی در جریان این بازدید گفت: صداوسیما برای تولید محتوای فاخر نیاز به استفاده از فناوری‌های نوین دارد که بخشی از این فناوری با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی مهیا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فناوری‌های نوین در حوزه تصویر سهم مهمی در کاهش هزینه‌ها دارند. هیچ دستگاه تولید محتوایی نمی‌تواند متناسب با هزینه تولید پیش برود و برای همراهی و همگامی‌با تحولات فرهنگی باید از فناوری‌های روز برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در تولید استفاده کرد.

رئیس صداوسیما با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در تولید سریال‌های فاخر نیز اظهار کرد: استفاده از نرم‌افزارها و فناوری‌هایی که منجر به کاهش هزینه تولید، صرفه‌جویی در زمان و بالا رفتن کیفیت تولید می‌شود برای ما اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم زمینه را برای استفاده از این فناوری‌ها در رسانه ملی فراهم کنیم.

جبلی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همراهی مرکز فنی تولید سیما و با بهره‌ بردن از ویژگی‌های هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، تولیدات فیلم و سریال‌ها وارد مرحله جدیدی شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز