تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
استاندار البرز:

احداث نیروگاه زباله سوز هزار تنی در دستور برنامه های استان البرز است

نماینده عالی دولت در استان البرز از روند فعالیت نیروگاه زباله سوز نوشهر در شهرستان مازندران بمنظور انتقال تجارب موفق سایر استان ها در ساماندهی زباله های استان البرز (حلقه دره)، دیدن کرد.
کد خبر: ۶۸۱۳۴

احداث نیروگاه زباله سوز هزار تنی در دستور برنامه های استان البرز است

 

به گزارش معاصر ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی روز یکشنبه 25 تیر ماه 1402 در بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر که حدود یک سال پیش به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت، روند فعالیت این نیروگاه را بمنظور پیاده سازی چنین اقدامی در شهر کرج (حلقه دره) مورد ارزیابی قرار داد.

اکنون نیروگاه نوشهر با ظرفیت زباله سوزی 200 تن در روز و تولید حدود 3 مگاوات برق در حال فعالیت است.

عبداللهی این امر را در البرز با زباله سوزی هزار تن در روز و تولید برق به دنبال این اقدام مورد پیگیری قرار داده است.

ساماندهی حلقه دره به عنوان مرکز دفن زباله های استان دغدغه جدی استاندار البرز بوده و برای این منظور با همراهی تیمی متشکل از مسئولان مربوطه از مراکز مختلف در کشور بازدید به عمل می آورد تا بهترین تصمیم در این راستا اتخاذ شود.

تعیین تکلیف و ساماندهی حلقه دره با روزانه هزار و 500 تن زباله ورودی و مشکلاتی همچون بوی بد و آلودگی های ناشی از آن، از جمله مطالبات مردم استان است که از سال های گذشته مغفول مانده ولی اکنون تا حصول نتیجه مطلوب مورد پیگیری قرار می گیرد.

استاندار البرز بر این باور است که بیش از 75 درصد این زباله ها قابل بازیافت و بهره برداری هستند و می توان در جهت تولید نیروی برق، کمپوست و ... مورد بهره برداری قرار گیرند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز