تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۷۹°  بیشینه ۲۹.۹۹°
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

استاندار ایلام: ۵۲۰۰ شغل در پروژه‌های نفت و گاز ایلام فعال شد

تا قبل از استقرار دولت سیزدهم، پروژه‌ پتروشیمی دهلران ۱۲ درصد پیشرفت داشت که در این دولت پیشرفت آن به ۵۰ درصد رسیده است و این نشان از کار جهادی دارد.
کد خبر: ۶۸۲۵۱




به گزارش معاصر به نقل از شانا، استاندار ایلام گفت: سال گذشته ۵ هزار و ۲۰۰ شغل از سهم ۱۷ هزار نفری اشتغال استان در حوزه‌ نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوده که جای قدردانی دارد.

 حسن بهرام‌نیا روز جمعه (۲۳ تیرماه) در نشست بررسی مشکلات پتروشیمی دهلران که با حضور مدیران این شرکت و چند نفر از نمایندگان کارگران این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: تا قبل از استقرار دولت سیزدهم، پروژه‌ پتروشیمی دهلران ۱۲ درصد پیشرفت داشت که در این دولت پیشرفت آن به ۵۰ درصد رسیده است و این نشان از کار جهادی دارد.

وی به مشکلات پیش‌آمده درباره بازگشایی اعتبارات اسنادی برای پروژه‌ پتروشیمی دهلران اشاره کرد و افزود: این مشکلات مربوط به بانک مرکزی است که قرار بوده به‌صورت حواله‌ای خرید تجهیزات از کشورهای اروپایی انجام شود، اما بنا به هر دلیل بانک مرکزی نپذیرفته و باید از طریق ال‌سی انجام شود که این موضوع زمان‌بر شده و در مجموع این وعده را از قول مدیرعامل پتروشیمی دهلران و مدیرعامل پتروپالایش می‌دهیم که کارگران به کار خود مشغول شوند و اگر فاصله‌ای در برگشت به کار آنها بود تا زمان برگشت دوباره، حقوق و مزایای آنها پرداخت شود.

استاندار ایلام با قدردانی از پیگیری امام‌جمعه و فرماندار ویژه‌ دهلران برای دغدغه‌ کارگران تصریح کرد: پیگیری‌ها از چند روز پیش و از طریق تماس با عبدالحسین بیات، مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت و مدیرعامل پروژه‌ پتروشیمی دهلران انجام شد و قول دادند مشکل حل شود، اما با توجه به نگرانی‌های کارگران، شخصاً به محل پروژه آمدم و بی‌شک پیگیر مشکلات هستم.

بهرام‌نیا به اشتغال شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در استان اشاره و اظهار کرد: پارسال ۵ هزار و ۲۰۰ شغل از سهم ۱۷ هزار نفری اشتغال استان در حوزه‌ نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوده که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه در آینده از طریق معاون‌ اول رئیس‌جمهوری و وزیر کشور، رفع مشکل پتروشیمی دهلران را پیگیری می‌کند، گفت: ما مسائل توسعه‌ای و مدیریتی را در نظر داریم و به فکر ایجاد صنایع پایین‌دستی پتروشیمی هستیم و در استان ایلام اگر چنانچه ظرفیت‌های نفت و گاز را به فعل تبدیل کنیم هدف‌گذاری پارس غربی محقق خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز