تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
امام جمعه موقت تهران:

بی‌حجابی هنجار نخواهد شد و هنجار ایران اسلامی حجاب است

یکی از راه‌های مقابله با بی حجابی همین تجمعات قانونی است. چرا که قوای سه‌گانه از این بی حجابی‌ها دلشان خون است و قطعا از این حرکات‌ها حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۳۹۷

 

به گزارش معاصر؛ خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه بی‌حجابی هنجار نخواهد شد و هنجار ایران اسلامی حجاب است، گفت: توده مردم از مسوولان انتظار حجاب دارند تا از گوشه کنار کشور بوی دین به مشام برسد.

حجت الاسلام سیداحمدخاتمی در نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: از صفات خداوند این است که به عهد خود وفا می‌کند وهیچکس به اندازه خداوند وفای به عهد ندارد و یکی از وعده‌های خداوند این است که خون شهدا گم نمی‌شود.

به نوشته ، خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: اعمال آنهایی که در راه خداوند شهید می‌شوند، گم نمی‌شود. حتی قرآن تاکید دارد که به شهید مرده نگویید. چرا که این شهیدان از ما زنده تر هستند و نمونه آن حسین فاطمه است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هزار و ۳۸۴ سال و حدود ۱۴ قرن از شهادت امام حسین(ع) می‌گذرد ولی سراسر ایران همچنان عزادار حسین(ع) است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه اگر حسین (ع) خون خود و خانواده‌اش را اهدا نمی‌کرد، از اسلامی چیزی باقی نمی‌ماند، تاکیدکرد: نمونه آن پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷ است و ما مدیون امام حسین(ع) هستیم. حتی در سال ۵۶ امام خمینی (ره) با مدد از خون امام حسین(ع) موفق به سرنگونی رژیم شاهنشاهی شد.

خاتمی با اشاره به شهادت حضرت علی اصغر(ع) در واقعه کربلا گفـت: سیدشهداء (ع) وقتی به علی اصغر شیرخوار نگاه کرد و او را در حال جان دادن به دلیل تشنگی دید،‌ علی اصغر را بالای دست گرفت و به یزیدیان گفت خودتان این طفل را بگیرید و آن را سیراب آب کنید. اما علی اصغر حسین را به جای رفع تشنگی با تیری به گلو کشتند.

ملت‌های مسلمان دولت سوئد را پشیمان می‌کنند

وی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اهانت دوباره به قرآن در کشور سوئد گفت: این اهانت با حمایت دولت و پلیس این کشور انجام شد و باید بگوییم که از این موضوع نگران نیستیم چرا که با این کارهای احمقانه سبب از جایگاه اسلام و دین کم نخواهد کرد. اما ملت‌های مسلمان باید دولت سوئد را پشیمان کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با قدردانی از دولت ایران و عراق که جانانه مقابل این دهن کجی ایستادند، یادآور شد: باید بدانند بازی با قرآن هزینه سنگین دارد و بازی با دم شیر است. همچنین مردم عراق سفیر سوئد را فراری دادند که جای قدردانی دارد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام با مجالس حسینی زنده مانده است، عنوان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند این مجالس را دوست دارم و این علاقه برای همه مردم وجود دارد و باید مدیران هیات‌ها این مجالس را قدر بدانند و عاشورای امروز را هم معرفی کنند.

خاتمی ادامه داد: باید نگاه کنیم که در کدام اردوگاه قرار داریم. آیا در اردوگاه حسین(ع) هستیم یا اردوگاه یزد. اما امروز اردوگاه حسین(ع) اردوگاه نظام اسلامی است و شما مردم ذره از شور حسینی و اطعام با شور کم نکنید و در کنار آن بر شعور حسینی هم تکیه کنید.

وی با تجلیل از راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران گفت:‌ در این راهپیمایی خودجوش که دولتی هم نبود، عشق به علی (ع) نمایان شد. اما برخی با عناد با خاندان علی(ع) این حرکت را دولتی عنوان می‌کنند که به نظر می‌رسد می‌خواهند از اجر این کار بکاهند. حتی برخی می‌نویسند باید این هزینه، صرف نگهداری یوزپلنگ می‌شد که نشانه عناد با علی(ع) است.

بی‌حجابی هنجار نخواهد شد و هنجار ایران اسلامی حجاب است

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تجمعات حجاب و عفاف را ستود و یادآور شد:‌ از این تجمعات بوی عشق به فاطمه(س) و عشق به زینب(س) به مشام می‌رسید و یکی از راه‌های مقابله با بی حجابی همین تجمعات قانونی است. چرا که قوای سه‌گانه از این بی حجابی‌ها دلشان خون است و قطعا از این حرکات‌ها حمایت می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکیدکرد: حجاب را روحانیون و مراجع از خود تولید نکردند بلکه بیش از ۱۰ آیه قرآن به حجاب تاکید دارد. حتی همانگونه که نماز و روز واجب است، حجاب از ضروریات دین است. اما برخی از بی حجاب‌ها فریب نخورند که حجاب را روحانیون تاکید دارند.

خاتمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره حجاب گفت:‌ ایشان فرمودند که بی‌حجابی هم منکر شرعی هم منکر سیاسی است. امام خمینی(رة) هم در این باره می‌فرمایند که فردی که مرتکب منکر می‌شود، مریض است و باید با مهربانی و برخورد انسانی درمان شود و رفتار ما هم در این باره باید در چارچوب قرآن انجام شود.

وی با بیان اینکه حجاب متن دین است، تصریح کرد: این ملت بیش از ۲۰۰ هزار شهید داده و همچنان برای حاکم بودن اسلام و قرآن شهید هدیه می‌دهد و این ملت اجازه نمی‌دهند که احکام اسلام مورد هجمه قرار بگیرد.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری وظیفه همه خانواده‌ها را توجه به حجاب عنوان کرد و گفت: در برخی از اقوام،‌ افراد مسجدی و اهل حجاب وجود دارد و باید این افراد به معروف امر کنند. همچنین مسوولان و سران قوا متحد هستند که بی حجابی منکر است و هیچ مسوولی از این بی حجابی‌ها حمایت نمی‌کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با حمایت از نیروی انتظامی که مظلومانه در خط مقدم به وظایف خود عمل می‌کنند، تصریح کرد: مردم با نگرانی سوال می‌کنند که آیا بی حجابی‌ها جمع خواهد شد یا خیر؟ بنده به شما می گویم تا زمانی که در صحنه هستید و غیرت و شعور دینی دارید، بدانید که بی حجابی هنجار نخواهد شد و هنجار این کشور حجاب است.

خاتمی خاطرنشان کرد: به مسوولان می‌گویم که توده مردم ما حجاب را می‌خواهند تا از گوشه و کنار کشور بوی دین به مشام برسد نه اینکه بوی بی دینی در کشور طنین انداز شود.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : امام جمعه تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار روز