تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

نشست هم اندیشی قانون عدم بکارگیری سلاح غیر مجاز

نشست هم اندیشی قانون بکارگیری سلاح، فرهنگ سازی و عدم استفاده از سلاح غیر مجاز با مشارکت مسوولان و کارشناسان نیروی انتظامی و محیط زیست فارس برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۸۷۳

نشست هم اندیشی قانون عدم بکارگیری سلاح غیر مجاز

 

به گزارش معاصراز روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، جوادی رییس حراست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در این نشست با تشریح کارکردها و وظایف محیط بانان و اعضای یگان حفاظت محیط زیست در برخورد با متخلفان و پاسداری از انفال الهی در مناطق سلاح بصورت کلی هم فرصتی برای حفاظت از انفال الهی و عرصه های محیط زیست بشمار می آید و هم اگر به درستی از آن استفاده نشود تهدیدی برای محیط زیست است، سلاح جنگی هم گاه در مناطق محیط زیست از سوی متخلفان به عنوان سلاح شکاری استفاده می شود که بسیار آسیب زا است.
جوادی در ادامه با اشاره به اینکه سلاح های کمری هم در مناطق دیده شده است، گفت: این سلاح ها غیر مجازند و استفاده از آن جرم دارد، سلاح های شکاری هم برخی مجوز دارند و برخی غیر مجاز هستند، خوشبختانه با فرهنگ سازی که انجام شده استفاده ازسلاح در مناطق محیط زیست از سوی متخلفان محدود شده است اما همچنان سلاح های غیر مجاز به عنوان تهدیدی برای محیط زیست بشمار می آید.
رییس حراست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به برخوردهای قاطع قانونی با بکارگیری سلاح غیر مجاز در این مناطق ادامه داد: در سالهای اخیر سلاح های بادی مرسوم شده است، استفاده از این سلاح بخاطر دوربین دقت و بی صدایی مورد استقبال متخلفان قرار گرفته است، استفاده از این سلاح قبلا دستورالعملی نداشت ولی اکنون دارای شیوه نامه است از این رو برای شکار کبک و سایر پرندگان استفاده می شود، استفاده غیر مجاز از این سلاح هم غیر قانونی است و یگان حفاظت با آن برخورد می کند.
جوادی ادامه داد: دستگاه قضایی در برخورد با سلاح غیر مجاز قاطع است و با مجازات های تکمیلی تخلفات را پیگیری می کند، صدور احکام جایگزین از سوی دستگاه قضایی برای فرهنگ سازی در محیط زیست بسیار موثر است.
رییس حراست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: برخورد با سلاح غیر مجاز قاطع و بازدارنده است، اما حتی وجود یه قبضه سلاح هم در مناطق محیط زیست زیاد است، مردم باید هر نوع فعالیت شکار غیر مجاز را به محیط زیست اطلاع دهند، وظیفه داریم در این عرصه با مشارکت و هم افزایی جلوی تخلفات شکار را بگیریم وحافظ وپاسدار انفال الهی باشیم.
وی اضافه کرد: در چهار ماهه اول امسال حدود 300 فقره تیراندازی در مناطق محیط زیست فارس ثبت شده است در حالی که در سال گذشته بیش از 500 فقره تیراندازی در این مناطق ثبت شده است، فرهنگ سازی در فضای مجازی برای کاهش به کار گیری سلاح غیر مجاز بسیار موثر است.
سرگرد کریمی و سرگرد دانشی کارشناسان فراجا نیز در این نشست دیدگاههای کارشناسی خود را بیان کردند و ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با سلاح های غیر مجاز یاد آور شدند، فراجا حافظ قانون و پشتیبان اجرای آن است و ضمن مقابله قاطع با سودجویان در این مناطق برای اجرای قانون اعلام آمادگی می کند.

این نشست با حضور برخی اعضای سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست برگزار شد و در پایان کارشناسان به پرسش‌های مخاطبین پاسخ دادند.

در این جلسه همچنین مدیر منابع آب منطقه ای استان، مهندسین سنگاب زاگرس و مشاور سازمان آب منطقه ای در امور آموزش و فرهنگ سازی در خصوص پروژه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و بویژه آبهای زیرزمینی، طرح احیا و تعادل بخشی در شورای عالی آب در سال ۹۲ برای برداشتهای غیرمجاز بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز