تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
صدیقی، امام جمعه موقت تهران:

عزاداری‌های محرم امسال پرشورتر بود

با اینکه دشمنان فراخوان داده بودند که در هیئت حضور نداشته باشید و لباس مشکی نپوشید ولی عزاداری‌ها در ایران نسبت به سال‌های قبل پرشورتر برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۰۹۲


به گزارش معاصر؛ صدیقی، امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امسال عزاداری‌های بی‌سابقه دارای شور و شعور چشم‌نوازی بود. با اینکه دشمنان فراخوان داده بودند که در هیئت حضور نداشته باشید و لباس مشکی نپوشید و انواع تبلیغات را علیه عزاداری خرج کردند، ولی به کوری چشم‌شان عزاداری‌ها در ایران و سایر کشور‌ها نسبت به سال‌های قبل پرشورتر و باشکوه‌تر برگزار شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:امروز جریان مقابله با پیامبر(ص) و قرآن، همان استکبار آمریکا و انگلیس هستند که در عناد با اسلام نظیری ندارند و خداوند اهانت‌کنندگان به قرآن را تأدیب خواهد کرد.

خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز اقامه شد.

امام جمعه موقت تهران در ابتدا گفت: در خطبه اول به مناسبت ایام عرض ادبی به محضر سالار شهیدان آموزگار عارفان سرور آزادگان همیشه پرچمدار زندگی ساز مقاومت و مجاهدت، مولایمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اختصاص می‌دهیم.سیدالشهداء (ع) از نظر شخصیت یک شخصیت عرشی، ملکوتی، الهی، ربانی و چهره نورانی عرشی امام حسین (ع) در آیات قرآن ترسیم شده. ایشان خامس آل عبا (ع) است.

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: آیه تطهیر که پنج عنصر دارد، خاتم آن حضرت سیدالشهدا است. در آیه مباهله، ۵ پرچم به دست ۵ رکن توحید، برافراشته شد و به عنوان حجت بالغه بر همه عالمیان از جانب خداوند به صحنه مقابله با باطل محض آمدند. رسول خدا (ص)، علی مرتضی (ع)، فاطمه طاهره امام حسن و امام حسین بود که بر اساس تطهیر کلید دل‌ها به دست این پنج عنصر عرشی و نورانی است.

وی افزود: نفوس خبیثه انسان‌های پلید که اهل کفران نعمت و همواره به امامت شیطان زندگی می‌کنند. دل این‌ها را امام حسین (ع) قفل می‌کند، اگر کسی دلی را می‌تواند قفل کند که مظهریت جلال خدا و قهر خداست‌.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سیدالشهدا (ع) رحمت الله واسعه است، تصریح کرد: ایشان دل‌های تینت‌های پاک را، کسانی که سرشت آن‌ها پاک است و خمیره آن‌ها آلودگی ندارد، درب دل آن‌ها را برای نزول ملائکه و فرود آمدن توفیقات الهی و نزول علم لدنی و شهودی باز می‌کند. مانند علمای خاص ما که فقیه، دین شناس، صاحب نظر کارشناس دین در جبهه اعتقاد و اخلاق و شریعت بودند همچون مرحوم ملأ محمدتقی مجلسی، علامه، فقیه بزرگوار و سالک الی الله.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: این اراذل، ملاحده، مشرکین و صهونیست‌های ناپاک و وجودهای ظلمانی که قرآن سوزی می‌کنند اصلاً به قرآن راهی ندارند و دارند خودسوزی می‌کنند. قرآن در تیررس آن‌ها نیست که بتوانند قرآن را بسوزانند. ولی خب اگر لباس فرد مقدسی را بسوزانند هتک حرمت به آن شخصیت قدوسی و صبوحی است.
وی افزود: سوزاندن ضریح امام حسین خباثت، رذالت، شیطنت و دنائت می‌خواهد. این قرآن‌هایی که ما در قفسه‌های خانه‌هایمان داشته و توفیق نگاه به آن را داریم، این‌ها به منزله همان ضریح ائمه و پیراهن یوسف ما هستند و قداست دارند، بوسیدنی هستند و در پیش آن‌ها نباید پای خودمان را دراز کنیم و نباید بدون وضو به آن دست زد. اما، رسیدن به حقیقت قرآن که نور، روح، رحمت واسعه و مظهر همه اسماً الهی است، در دسترس هر کسی قرار ندارد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سیدالشهدا (ع) حقیقتی از سنخ حقیقت قرآن است، اگر بدن امام حسین (ع) را قطعه قطعه کردند، حقیقت او که عرشی، ملکوتی و آسمانی است در تیررس احدی قرار نمی‌گیرد و نگرفت. لذا؛ این شعر به حق الهام الهی به زبان شاعر بوده است؛ «دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد.»


وی ادامه داد: سیدالشهدا (ع) از دیدگاه قرآن کریم کلیددار دل‌های بهشتی و جهنمی بوده و از دیدگاه قرآن کریم، طهارت خاصّه‌ای دارد که برتر از طهارت انبیا اولوالعزم الهی است. طهارت ایشان همچون طهارت خاتم الانبیا (ص) است، وجود احاطه حضرت سیدالشهدا (ع) وجود ظِلّی خداوند است؛ یعنی همه جا حضور داشته و دارد. ما هم هر کجا قلبمان پر کشید و یک یا حسین (ع) گفتیم، بدانید که سیدالشهدا (ع) دل شما را برده است. ابتدا از آن سو یاد شما شده و شما هم با جذبه حسینی دلتان به سوی کربلای حسین (ع) پر کشیده است.

حجت‌الاسلام صدیقی عنوان کرد: منظور از کربلای حسینی خاک آنجا نیست بلکه جریان وجود حسین (ع) و مبارزات و قیام حضرت سیدالشهداء (ع) است. اگر با توجه به شخصیت امام حسین (ع) به او معرفت پیدا کنیم، آن‌گاه ایشان آینه‌ای است که اگر کسی به او نگاه کند، خداوند را با همه صفات و اسم اعظم مشاهده می‌کند. دیگر آثار و برکات سیدالشهدا در میان همه سفرای الهی، آثار و برکات ویژه‌ای است.

وی افزود: خداوند این‌گونه اراده کرد که تمام انبیا و ادیان الهی، خاتم پیامبران، دین اسلام، قرآن، تقوا، عدالت، معنویت، عرفان و توحید را با کشتی وجود امام حسین (ع) از طوفان‌ها نجات دهد. ایشان علی الاطلاق کشتی نجات، راهنما و راهبر است. سیدالشهدا که چراغ هدایت است، این چراغ از قبیل چراغ برق نیست بلکه هم جذبه حسینی انسان را راه می‌برد و هم راه حق را از راه باطل نجات می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود گفت: جسارت و هتاکی به ساحت قرآن کریم تازگی نداشته و دنیای کفر از دیرباز با قرآن عناد دارد؛ تمام فعالیت‌های دنیای غرب در چند صدسال اخیر حول معنویت‌زدایی و دین‌زدایی بوده است. امام خمینی (ره) درباره کتاب آیات شیطانی فرمودند "باید ببینیم دولت و حکومت‌های اسلامی با این فاجعه بزرگ چه برخوردی می‌کنند. این اقدام اهانت به مقدسات مسلمانان از صدر اسلام تاکنون و از امروز تا همیشه تاریخ است؛ اگر غفلت کنیم این اول ماجراست و استعمار از این مارها در آستین دارد."
صدیقی افزود: امام راحل آن‌روز نویسنده این کتاب را مهدور الدم اعلام و یک شوک وارد کرده و غیرت‌ها را به‌جوش آوردند؛ و بالاخره آن مرد پلید نتوانست جان سالم از این میدان بیرون ببرد و با داشتن مراقبت‌های بسیار، سیلی خورد و جهنمش از همین دنیا شروع شد.

وی هم‌چنین عنوان کرد: اهانت به قرآن کریم در آمریکا، انگلیس، هلند، بلژیک و آلمان صورت گرفته بود و اخیراً در سوئد تکرار می‌شود و برخی افراد نادان و مزدبگیر می‌خواهند دولت‌های غربی را از این جنایت هولناک مبرا کنند و بگویند این‌ها تندور هستند و ربطی به حکومت‌ها ندارد. در حالی‌که هشدار امام (ره) فقط برای حکم قتل سلمان رشدی نبود و می‌خواست بگوید این جریان استعماری است و دولت‌های خبیث در غرب، قرآن را مانع غارت‌گری‌های خود می‌دانند.


امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امروز جریان مقابله با پیامبر اکرم (ص) و قرآن، همان استکبار آمریکا و انگلیس هستند که در عناد با اسلام نظیری ندارند و خداوند اهانت‌کنندگان به قرآن را تأدیب خواهد کرد.


صدیقی در ادامه با بیان اینکه ما مسلمانان در این‌باره تکلیف داریم، خاطر نشان کرد: عزاداران امام حسین (ع) در ایران و سایر کشورها خود را زیر پرچم قرآن می‌بینند و خون امام حسین (ع) همان آیات قرآن است و از این کتاب شریف صیانت می‌کند. رهبر معظم انقلاب نیز در این اقدام را یک توطئه خوانده و خواستار معرفی عامل اقدام به جهان اسلام و اعمال اشدّ مجازات شدند. ایشان هم‌چنین فرمودند مقابله با این هتک حرمت قرآن مورد اتفاق تمامی علمای اسلام است.


وی گفت: جوانان مسلمان باید فکری کنند تا این‌ها جرئت چنین جنایاتی را نداشته باشند؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دولت سوئد بداند که مقابل امت اسلام آرایش جنگی گرفته که موجب نفرت مسلمانان و بسیاری از دولت‌های اسلامی خواهد بود.


صدیقی با اشاره به اقامه عزای امام حسین (ع) در ایران و سایر کشورها علیرغم تبلیغات دشمن علیه این مناسک، بیان کرد: امسال عزاداری‌های بی‌سابقه دارای شور و شعور چشم‌نوازی بود. با اینکه دشمنان فراخوان داده بودند که در هیئت حضور نداشته باشید و لباس مشکی نپوشید و انواع تبلیغات را علیه عزاداری خرج کردند ولی به کوری چشم‌شان عزاداری‌ها در ایران و سایر کشورها نسبت به سال‌های قبل پرشورتر و باشکوه‌تر برگزار شد.


وی گفت: ملت ایران در مقابله با استکبار مدال افتخار دارند و سال به سال در این جهت عمیق‌تر در میدان بوده و مایه افتخار هستند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به روز بزرگداشت مدافعان حرم بیان کرد: مدافعان حرم و شهید عزت‌ساز ما سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مقابل تشکیل داعش و بنای آن‌ها بر تخریب قبور ائمه اطهار (ع) که مقدمه‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود، با این جریان برخورد سنگینی کرده و مهم‌ترین توطئه جهانی را خنثی زدند. این عزیزان به تأمین امنیت جهانی پرداختند و این فتنه مقدمه‌ای بود که یک مُشت وحشی را مسلح کرده بودند تا برای همه‌ی دنیا ناامنی ایجاد کنند. مدافعان حرم امنیت را برای ایران تأمین و تثبیت کرده، از حرم‌ها حفاظت نموده و برای جهانیان، حتی سازندگان داعش امنیت را برقرار کردند.

صدیقی در پایان نیز روز خبرنگار و روز جهاد دانشگاهی را بر فعالان این عرصه تبریک گفت و گرامی داشت.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز