تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

صعود تاریخی هندبالیست‌ها به دور اصلی قهرمانی جهان

تیم ملی هندبال پسران ایران در سومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان مقابل بروندی به برتری رسید و به دور اصلی مسابقات صعود کرد.
کد خبر: ۶۹۱۷۳

صعود تاریخی هندبالیست‌ها به دور اصلی قهرمانی جهان

 

به گزارش معاصر، تیم ملی هندبال پسران ایران در سومین دیدار خود از مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان کرواسی مقابل بروندی با نتیجه ۴۶ بر ۲۴ پیروز شد و با حضور در جمع ۱۶ تیم برتر تاریخ سازی کرد. 

امیرحسین کرمی در پایان این بازی به عنوان برترین بازیکن زمین معرفی شد. پیش از این در دو دیدار اول زارعی و مرادی به عنوان برترین‌های زمین انتخاب شده بودند. 

تیم ملی هندبال پسران ایران پیش از این در یک اقدام تاریخی مقابل سوئد به تساوی رسیده و برابر جزایر فارو نیز به پیروزی دست یافته بود؛ حالا با برد مقابل بروندی با کسب پنج امتیاز به دور بعدی مسابقات صعود کرد. 

البته از گروه H یک دیدار دیگر میان جزایر فارو و سوئد باقی مانده است اما صعود تیم ملی ایران به دور اصلی قطعی است، چون در صورت برد سوئد، سوئد پنج امتیازی می‌شود و در آن صورت ایران (با پنج امتیاز و اختلاف گل کمتر) به عنوان تیم دوم و با یک امتیاز وارد مرحله اصلی می‌شود. 

اگر جزایر فارو ببرد، چهار امتیازی می‌شود و تیم ایران با پنج امتیاز به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد می‌شود و در آغاز دور اصلی دو امتیاز خواهد داشت.  

در صورت تساوی دو تیم سوئد و جزایر فارو هم تیم ایران به عنوان اول گروه و سوئد به عنوان تیم دوم راهی دور بعد می‌شوند. 

در هر صورت چه به عنوان اول گروه یا دوم گروه آلمان و عربستان حریفان ایران در دور اصلی این مسابقات هستند. شاگردان رحیمی زاده باید دوشنبه و سه شنبه مقابل این دو تیم به میدان بروند. 

دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان از ۱۱ تا ۲۲ مرداد در کرواسی انجام می‌شود. تیم ملی هندبال پسران ایران با نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا جواز حضور در این مسابقات را کسب کرد.

 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز