تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
دادگستری استان کردستان:

صدور ۴ دستور قضایی در خصوص حادثه آتش سوزی جنگلهای مریوان

علت دقیق این حادثه از جهت عمدی یا غیرعمد بودن آن باید بصورت دقیق و کارشناسی بررسی شود و در صورت احراز عمدی بودن این حادثه سریعا برای عوامل مربوطه پرونده قضایی تشکیل شود.
کد خبر: ۶۹۲۵۴

 

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، رئيس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم بررسی دقیق و کارشناسی موضوع آتش سوزی جنگلهای شهرستان مریوان در جهت شناسایی مقصرین احتمالی این حادثه تاکید کرد.

 حجت‌الاسلام حسینی با اعلام این مطلب اظهار داشت: پس از وقوع حادثه تلخ آتش سوزی جنگل‌های مریوان، دستورات ویژه‌ای در راستای تشکیل پرونده، تکمیل روند تحقیقات و شناسایی مقصر یا مقصرین احتمالی با قید فوریت به دادستان مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و بازرس کل استان صادرشده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: از باب صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت‌المال و انفال، به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستور داده شده تا با همکاری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و همچنین بازرس کل استان و با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در جهت پیشگیری از وقوع مجدد آتش‌سوزی در این منطقه، اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: علت دقیق این حادثه از جهت عمدی یا غیرعمد بودن آن باید بصورت دقیق و کارشناسی بررسی شود و در صورت احراز عمدی بودن این حادثه سریعا برای عوامل مربوطه پرونده قضایی تشکیل شود.

وی همچنین بر بررسی دقیق و کارشناسی عملکرد تمامی دستگاه‌های مربوطه اعم از اجرایی و غیر اجرایی استان در این زمینه تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: با مدیران دستگاههایی که وظیفه اطفای حریق در این حادثه را بر عهده داشتند و مرتکب ترک فعل و یا مسامحه شده‌اند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و پرونده قضایی برای آنها تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز