تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

ابزارهای قانونی سازمان بازرسی گره‌گشای بخش اقتصادی است

بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور گفت: اولویت نخست کشور مسائل اقتصادی و شتاب‌بخشی به طرح‌های توسعه‌ای و تولیدی است، از این‌ رو برای گره‌گشایی به‌ویژه در بخش توسعه اقتصادی مؤثر است.
کد خبر: ۶۹۶۸۸

ابزارهای قانونی سازمان بازرسی گره‌گشای بخش اقتصادی است

 

به گزارش معاصر، موسی مؤیدی روز یکشنبه (۲۲ مردادماه) پس از ارائه گزارش مدیران عامل پروژه‌های شرکت پتروپالایش کنگان، پتروشیمی دهلران و شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران در پانصدوچهل‌وسومین نشست هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با قدردانی از خدمات انجام‌شده، گفت: یکی از الزام‌های توسعه کشور، جهاد اقتصادی است و به‌طور طبیعی این مسیر اقتضائات خودش را دارد.

وی افزود: امیدآفرینی در سطح جامعه با تکیه بر فعالیت‌های انجام‌شده از موارد با اهمیت جهاد تبیین است که از سوی رهبر انقلاب اسلامی مطالبه شده است، از این‌ رو ضروری است با روش‌های خلاقانه و از طریق انواع رسانه‌های محلی و ملی در چارچوب خبر، گزارش، مصاحبه و دیگر روش‌ها، اقدام‌های توسعه‌ای و مولدسازی شکل‌گرفته در پتروشیمی دهلران، پتروپالایش کنگان، ایران ال‌ان‌جی و دیگر بخش‌ها را برای مردم بازگو و با هدف امیدآفرینی، با ترسیم چشم‌انداز روشن کشور، واقعیت‌ها را به عموم مردم منعکس کرد.

بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت‌های سازمان بازرسی در بخش نفت و انرژی، برای انتقال مشکل‌ها و نبود هماهنگی‌های میان‌دستگاهی استفاده کرد، زیرا این سازمان در جایگاه حاکمیتی و نظارتی و مطالبه‌گری، علت‌ها و ترک فعل‌ها را مطالبه می‌کند، از این‌ رو رویکرد شتاب‌بخشی به تصمیم‌های مدیریتی برای حرکت در مسیر جهاد اقتصادی است و ابزارهای سازمان بازرسی برای گره‌گشایی به‌ویژه در بخش توسعه اقتصادی مؤثر است.

مؤیدی با اشاره به طرح‌های در حال اجرای کشور گفت: یکی از مباحث راهبردی که در کشور مطرح می‌شود، ناترازی انرژی از جمله گاز است، بنابراین موضوع ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری و تولید و  اصلاح الگوی مصرف موضوعی مهم و ضروری برای کشور است، زیرا در آینده‌ای نه‌چندان دور طرح‌های در حال اجرا نیازمند تأمین خوراک پایدار هستند و هم‌اکنون باید مطالعه و اقدام‌های لازم انجام شود.

وی افزود: در حوزه بالادستی ضرورت برداشت از میدان‌های مشترک، دغدغه دست‌اندرکاران است و ضرورت دارد ظرفیت‌های کشور برای این منظور به‌کار گرفته شود.

بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: رویکرد این سازمان و هیئت‌های مستقر در سازمان‌های حوزه نفت و انرژی، پیشگیرانه و هشداردهنده و صیانتی برای بهبود محیط اقتصادی و شتاب‌بخشی به طرح‌های اقتصادی است و در کنار مدیران پرتلاش و قانون‌مدار این حوزه خواهیم بود و از آنان حمایت قانونی خواهیم کرد.

انتهای پیام
منبع: شانا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز