تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
رئیس جهاد کشاورزی فارس:

آمارها گویای عملکرد هاست؛ رویکرد هم افزایی را دنبال کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه ما امروز وظیفه داریم سرمایه های اجتماعی را تقویت کنیم، گفت: آمارهای ارائه شده گویای عملکردهاست و ما در کنار خبرنگاران و با کمک آنان به دنبال هم افزایی در جهت جلب سرمایه های اجتماعی هستیم .
کد خبر: ۶۹۷۰۲

آمارها گویای عملکرد هاست؛ رویکرد هم افزایی را دنبال کنیم


به گزارش معاصر از سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در آئین تجلیل از خبرنگاران و عکاسان خبری فعال در بخش کشاورزی استان فارس که با حضور سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، پژمان پزشکی معاون مدیریت شعب بانک کشاورزی، علیرضا واحدی پور قائم مقام رئیس سازمان و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، محمد محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع، حمید دبیری معاون بهبود تولیدات گیاهی، علیرضا افشار منش مدیر حوزه ریاست و سید عبدالوهاب نقیب رئیس اداره روابط عمومی برگزار شده بود از 50 نفر فعالین این بخش با اهدای گل و لوح سپاس تقدیر شد.

در ادامه مجتبی دهقان پور در آئین تجلیل از خبرنگاران و عکاسان خبری فعال در بخش کشاورزی این استان تصریح کرد: نقد کردن بدون پیشنهاد راه حل و راهکار می تواند به رویکرد هم افزایی لطمه زده و منجر به واگرایی شود. امیدواریم با کمک فعالان رسانه ای بتوانیم به توسعه متوازن و پایدار کشاورزی استان دست یابیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه عقیده دارد "خبرنگار می تواند به عنوان بازوی اجرایی و کمکی برای وی باشد و از بروز تخلفات در حوزه های مختلف همچون تغییر کاربری ها، زمین خواری ها و کشت با آب های نا متعارف جلوگیری کند" افزود: گوشزد و انتقال سریع از این دست مسائل می تواند از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری کند.
او با تاکید بر اینکه نگاهش بهره گیری از ظرفیت خبرنگاران برای تبیین وضع موجود و اینکه برای آینده چه اقداماتی باید انجام دهیم، است، اظهار کرد: بعضا با یک سری محدودیتهایی مواجه هستیم، به طور مثال در بحث محدودیت های مالی و بودجه امسال حدود سه هزار و 300 میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی تبصره 18 داریم اما با تمام حمایت هایی که می شود، سهمی که اختصاص می یابد به استان جوابگوی بسیاری از متقاضیان نیست.
افزایش 2 برابری خرید گندم از کشاورزان فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در سال جاری تا کنون 998 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است، گفت: این میزان بیش از دو برابر گندم خریداری شده از کشاورزان استان فارس در سال گذشته است که باید از کشاورزان سخت کوش تشکر ویژه داشته باشم و امیدوارم در سال زراعی آینده دوباره شاهد این اتفاق مبارک باشیم.
دهقان پور با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان فارس برای اولین سال در این استان در سطح 243 هزار هکتار اجرایی شد و حائز رتبه نخست سطح کشت به ابلاغ در کشور شد، افزود: استان فارس به خوبی توانست از ظرفیت دیمزارها استفاده کند به نحوی که میزان تولید گندم در اراضی دیم از 300 به هزار و 300 کیلوگرم در هکتار افزایش یافت.
او با اذعان به اینکه قسمتی از افزایش عملکرد مزارع دیم استان فارس ناشی از بارندگی های خوب با پراکنش مناسب در برخی از نقاط استان بوده است که خداوند را شاکریم، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از این بهبود تولید نیز ناشی از بحثهای بهزراعی، آموزش های ترویجی، استفاده از کودهای بذرمال و دیگر مسائل انجام شده بوده است که توانسته به افزایش عملکرد کمک کند.
ایجاد گلخانه ها با تحقق 154 درصدی تعهدات فارس
وی با بیان اینکه در موضوع توسعه گلخانه ها در سال گذشته موفقیت های خوبی نصیب استان فارس شده است، افزود: طرح توسعه گلخانه‌های این استان در سال گذشته با تحقق 154 درصدی سهمیه ابلاغی و توسعه 301 هکتاری به بیش از 870 هکتار رسیده که موفق به کسب رتبه نخست در تحقق برنامه ابلاغی توسعه کشت‌های متراکم و کنترل‌شده گلخانه‌ای کشور شده است که به نوبه خود انقلاب خوبی در این بخش است.
رفع تداخلات 300 هزار هکتار از اراضی فارس
دهقان پور با اعلام اینکه تا کنون بیش از 300 هزار هکتار از اراضی استان فارس رفع تداخل شده است، بیان کرد: حدود 12 درصد از این اراضی از سال 1394 تا سال 1400، حدود 57 درصد در سال 1401 و 31 درصد مابقی در چند ماه نخست سال جاری رفع تداخل شده است که نشان دهنده رُشد شتابان این طرح در دو سال اخیر در استان فارس دارد.
او با اشاره به اینکه استان فارس در موضوع رفع تداخل از جایگاه 31 به رتبه هجدهم ارتقاء یافته و به لحاظ تعداد پلاک بررسی شده در رتبه سوم کشور است، گفت:اجرای این قانون می تواند به صدور سند و تثبیت مالکیت اراضی کمک کند و گامی موثر برای هویت بخشی به املاک و مالکیت تولیدکنندگان باشد.
این مقام مسئول به موضوعات دیگری مانند تامین نهاده های دامی برای تولید کنندگان این بخش خصوصا مرغدارارن، پیگیری راه اندازی مجدد دو واحد پرورش مرغ مادر تخمگذار، پیش بینی تولید 3 میلیون قطعه جوجه یک روزه از اواخر شهریور ماه آتی، افزایش حدود 60 درصدی سهم اعتبارات طرح های زیر بنایی آب و خاک نسبت به سال های گذشته و تامین تسهیلات مورد نیاز بخش نیز پرداخت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز