تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
استاندار البرز:

البرز در مسیر جبران عقب ماندگی ها و ارتقا زیرساخت ها توفیق یافته است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: البرز عقب ماندگی های فراوانی در بخش های مختلف دارد که با نگاه و کار جهادی قابل جبران خواهد بود که البته اکنون در مسیر درستی قرار گرفته ایم و باید سرعت بیشتری به این روند بدهیم.
کد خبر: ۶۹۷۸۶

البرز در مسیر جبران عقب ماندگی ها و ارتقا زیرساخت ها توفیق یافته است

 

به گزارش معاصر ازاستانداری البرز، مجتبی عبداللهی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز آزادی و بازگشت اسرا و بزرگداشت آزادگان و با یاد و خاطره شهدای، به معرفی شیرزاد بعنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و قدردانی از کریم پور ملکشاه رییس سابق، افزود: امید است با مدیریت باانگیزه و مجرب در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شاهد تحول در مسیر توسعه استان باشیم. وی ادامه داد: استان البرز رتبه نخست کشور در ثبت نام متقاضیان داوطلبی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را کسب کرد. عبداللهی گفت: در دوره یازدهم ۳۷۵ نفر ثبت نام کرده بودند که امسال این رقم به هزار و ۴۳۲ نفر رسید، براین اساس به ازای هر کرسی استان در مجلس شورای اسلامی حدود ۵۰۰ متقاضی ثبت نام کرده اند که تعداد قابل توجهی را نیز بانوان تشکیل می دهند. وی افزود: استقبال از ثبت نام در انتخابات، نوید انتخاباتی پرشور می دهد و بیانگر اعتماد و همراهی مردم است از این ما مکلف هستیم که بستر لازم برای این رویداد بزرگ را فراهم کنیم. استاندار البرز گفت: باید همچنان شبانه روزی و جهادی تلاش کنیم تا رضایتمندی مردم را کسب کنیم و در مسیر حل مشکلات و ارتقا رفاه و آسایش مردم با برنامه گام برداریم. وی افزود: مهمترین ملاک و شاخص ارزیابی مدیران، اقدام در جهت کسب رضایتمندی مردم است از این رو ضرورت دارد در این رابطه با نگاه مثبت نسبت به حل موانع و مشکلات وارد عمل شوند. عبداللهی گفت: استان البرز در مجموع شاخص های عملکرد ابلاغی به رتبه پنجم کشور دست یافته که رتبه در دوره قبل نهم بود. وی افزود: بر این باور هستم که البرز ظرفیت کسب رتبه نخست را داشت ولی برخی دستگاه ها موفق نشدند در زمان مقرر نسبت به تکمیل فرم های ارسالی اقدام کنند. استاندار البرز گفت: اکنون نیز با توجه به اینکه در آستانه برگزاری جشنواره شهید رجایی قرار داریم، مهمترین شاخص های ارزیابی و امتیازدهی به مدیران، اقدام در راستای جوانی جمعیت، افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال و مسکن است. عبداللهی گفت: در آستانه بازگشایی دانشگاه ها و مدارس هستیم و باید بسترهای لازم را برای دانشجویان و دانش آموزان فراهم کنیم، فرمانداران و شهرداران باید در تعامل با هم امکانات و شرایط لازم را مهیا کنند. این مسئول بر ضرورت ایجاد امکانات لازم جهت اختصاص مجموعه های اردوگاهی برای دانش آموزان و پرسنل آموزش و پرورش استان از سوی شهرداری ها، تاکید کرد. وی با اشاره به برپایی اجتماع بزرگ اربعین، اضافه کرد: البرز پشتبان استان ایلام در برگزاری اجتماع اربعین است بنابراین مدیران مربوطه باید در این راستا نیز همراهی کنند. عبداللهی به ضرورت توسعه گردشگری و بومگردی در استان اشاره کرد و گفت: اقامتگاه های بومگردی در روستاها، علاوه بر جذب گردشگران و حفظ بافت روستا، صرفه اقتصادی بالایی برای روستاییان و اشتغالزایی قابل توجهی را نیز همراه خواهد داشت. وی افزود: مدیران مربوطه باید در این رابطه مشوق هایی در نظر بگیرند و حمایت ویژه ای را با برنامه ریزی دقیق به این امر معطوف کنند. عبداللهی با اشاره به پیگیری در خصوص ارتقا شهرهای محمدشهر، کمالشهر و ماهدشت به شهرستان، اضافه کرد: ارتقا این ۳ شهر نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است و اکنون همراه با سایر طرح های کشور در این خصوص در انتظار مصوبه است.

 
وی گفت: ستاد جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری در شهرستان های استان تشکیل شود. استاندار البرز افزود: افزایش قیمت بنزین و نان شایعه است و هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده بنابراین از مدیران انتظار می‌رود با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، مانع تنش در جامعه شوند. وی گفت: البرز عقب ماندگی های فراوانی در بخش های مختلف دارد که با نگاه و کار جهادی قابل جبران خواهد بود که البته اکنون در مسیر درستی قرار گرفته ایم و باید سرعت بیشتری به این روند بدهیم. عبداللهی گفت: امید است با تلاشی که صورت می گیرد و اهتمام مدیران در حوزه های مربوطه، بتوانیم استان را در زیرساخت ها و سرانه ها به وضعیت نرمال کشور برسانیم. وی در بخش دیگری از صحبت های خود به معارفه فرخ نژاد مدیرکل جدید صدا و سیمای استان پرداخت و از مقدسی، مدیر سابق نیز قدردانی کرد، همچنین خواستار ارتقا کیفیت تولیدات صدا و سیمای استان با محوریت مردم و جلب مخاطب شد. در پایان این نشست نیز طرح جامع شهر کمالشهر با بررسی های صورت گرفته و اکثریت آرا اعضا، مصوب شد.
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز