تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

احیاء و توسعه فعالیت در ۵ بنگاه تولیدی استان گلستان با اقدامات قوه قضائيه

در جریان سفر محسنی اژه‌ای به استان گلستان، مسائل و مشکلات حقوقی مرتبط با ۵ بنگاه تولیدی و صنعتی این استان مورد رسیدگی قرار گرفت و واحدهای تولیدی مزبور به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.
کد خبر: ۶۹۸۶۶

احیاء و توسعه فعالیت در ۵ بنگاه تولیدی استان گلستان با اقدامات قوه قضائيه

 

به گزارش معاصر ازمرکز رسانه قوه قضائیه، در راستای سیاست‌های دستگاه قضایی ناظر بر تحقق شعار سال و حمایت همه‌جانبه از رشد تولید و اشتغال و رفع موانع تولیدی، در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان گلستان، مسائل و مشکلات حقوقی مرتبط با ۵ بنگاه تولیدی و صنعتی این استان، در قالب ارتباط ویدئو کنفرانسی با کارخانه ها، توسط رئیس عدلیه مورد رسیدگی قرار گرفت و واحدهای تولیدی مزبور به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.

بنا بر این گزارش، مسئولان و مدیران شرکت‌های «مارال‌ فروز»، «ماهوت شمال»، «اسکله بندر ترکمن»، «چیکا گنبد» و «پتروشیمی گلستان» که با ورود و ‌پیگیری دستگاه قضا، بخش قابل توجهی از مشکلات‌ شرکت‌هایشان مرتفع شده است، در گفتگو با رئیس قوه قضاییه، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، به بیان مطالب و مسائلی در خصوص واحدهای تولیدی‌ متبوع خود پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد دادستان کل‌ کشور که امروز از محل شرکت «مارال فروز» بازدید به عمل آورده بود، در‌ ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس قوه قضاییه گفت: شرکت مارال‌فروز که دارای ۵ واحد تولیدی در زمینه صنایع غذایی می‌باشد، به دلیل مشکلات متعدد اقتصادی، کمبود سرمایه در گردش، اختلاف سهامداران و شرکا و بدهی‌های بانکی و کارگری، در سال ۱۳۹۹ از چرخه تولید خارج شده بود و در پی آن مسائلی حقوقی و قضایی برای این شرکت ایجاد شده بود که در نتیجه پیگیری‌های دستگاه قضایی، این مشکلات مرتفع و شرکت مارال فروز به چرخه تولید و اشتغال بازگشت.

مدیرعامل شرکت مارال فروز نیز طی سخنانی در این ارتباط تصویری گفت: در حال حاضر تمام ۵ واحد تولیدی این شرکت به علاوه یک واحد تولیدی دیگر در همدان فعال هستند و‌ مجموعا ۲۲۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

خداییان رئیس سازمان بازرسی نیز که امروز از محل شرکت پتروشیمی گلستان بازدید به عمل آورده بود، در‌ ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس قوه قضاییه گفت: بعد از دستورات حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیرامون ضرورت حل مشکلات حقوقی و غیرحقوقی شرکت پتروشیمی گلستان در سفر پاییز ۱۴۰۰ و تفویض اختیارات به رئیس کل دادگستری این استان برای پیگیری امور‌ در‌ این حوزه، تا امروز اقدامات بسیار مفیدی برای حل مشکلات این شرکت انجام شده است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی شرکت پتروشیمی گلستان اظهار کرد:  در حال حاضر موانع حقوقی پیش‌روی فعالیت پتروشیمی گلستان، از میان برداشته شده و شرکت پتروشیمی خلیج فارس پذیرفته که در اجرای این طرح مشارکت داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی ضمن اشاره به تغییر و تحولاتی که در هیئت مدیره شرکت پتروشیمی گلستان در حال رخ دادن است، گفت: نماد بورسی شرکت پتروشیمی گلستان در فرابورس پذیرفته شده و سهام آن خرید و‌ فروش می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی تصریح کرد: حسب‌الامر رئیس دستگاه قضا، از این پس به صورت مستمر بر روند پیشرفت امور در شرکت پتروشیمی گلستان نظارت خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی گلستان نیز در این ارتباط ویدئوکنفرانسی ضمن قدردانی از پیگیری‌های دستگاه قضایی برای حل و فصل مشکلات حقوقی این شرکت، گفت: امیدواریم ظرف ۳۶ ماه آینده پتروشیمی گلستان به نحو کامل به بهره‌برداری برسد.

شرکت چیکا شهرستان گنبد به عنوان بزرگترین زنجیره تولید تخم‌مرغ در کشور با بیش از دو‌ هزار شاغل است که در راستای رفع مسائل و مشکلات قضایی این واحد تولیدی از جمله رفع مشکلات ناشی از پساب شهرک صنعتی و فاضلاب، رفع پلمپ سیلوهای نگهداری نهاده‌های دامی، رفع آلودگی زیست‌محیطی عمده در محل ورودی شرکت و‌ رفع مشکلات گمرکی و استاندارد، اقدامات مقتضی از سوی دستگاه قضایی صورت گرفت.

مدیرعامل‌ شرکت چیکا در ارتباط تصویری با رئیس قوه قضائیه بیان داشت که این شرکت در حال حاضر توانایی تولید روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن تخم‌مرغ را دارد.

مدیرعامل کارخانه ریسندگی «ماهوت شمال» نیز در‌ ارتباط تصویری با رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این کارخانه اکنون روزانه ۶ تن تولید نخ پنبه دارد گفت: برای آغاز فعالیت با مشکلاتی از جمله در امر برق‌رسانی، گازرسانی و مشکلات دریافت وام مواجه بودیم که در نتیجه ورود و اقدامات دادستانی، بخشی از مشکلات کارخانه نوپای ما مرتفع شد.

گفتنی است، با بهره‌برداری از فاز نخست این کارخانه برای حدود ۳۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

همچنین در راستای دستورات و تاکیدات قوه قضائيه ناظر بر برگزاری دیدار‌های مستمر مردمی از ناحیه مسئولان قضایی، مقامات قضایی استان گلستان دیدارهایی مردمی در مصلی بندر‌ ترکمن برگزار کردند. یکی‌ از درخواست‌های مردمی در این دیدارها، رسیدگی به وضعیت اسکله بندر ترکمن و سوله چندهزار متری آن بود که به مدت ۱۸ سال در تصاحب یک سرمایه‌گذار‌ بود و عملا اقدام توسعه‌محور و اشتغالزا از ناحیه فرد مزبور صورت نگرفته بود؛ لذا با ورود دستگاه قضایی، اقدامات مقتضی برای آزادسازی کامل اسکله و بهره‌برداری از آن در طرح گردشگری آشوراده صورت گرفته است.

بازارچه ساحلی بندرترکمن نیز که در قالب قراردادی نامتعارف به فردی مقیم خارج از کشور واگذار شده بود، با ورود دادگستری و اقاله قرارداد مزبور، برای بهره‌برداری عمومی و‌‌ در‌ راستای احیا حقوق عامه، در اختیار شهرداری بندر ترکمن قرار گرفت.  در ارتباط تصویری امروز مسئولان شهرداری‌ بندر ترکمن با رئیس دستگاه قضا، توضیحاتی در این خصوص‌ ارائه شد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز