تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

جزئیات پرونده سرقت مسلحانه «شورش» از طلافروشی سیار در سقز

متهمان سرقت مسلحانه از طلافروشی سیار در سقز پس از قتل طلافروش و سرقت سه کیلو طلا، اموال مسروقه را در سلیمانیه عراق به فروش رساندند.
کد خبر: ۷۰۱۵۶

جزئیات پرونده سرقت مسلحانه «شورش» از طلافروشی سیار در سقز

 

به گزارش معاصر,صبح امروز ۳۱ مردادماه حکم قصاص نفس غلامرضا (شورش) مروتی در زندان مرکزی سنندج اجرا شد.

غلامرضا مروتی معروف به شورش ۱۳ آبان‌‌ماه سال ۱۳۸۸ با همکاری ۲ نفر دیگر از طلا فروشی به نام سیاری اقدام به سرقت مسلحانه می‌کنند که منجر به قتل صاحب طلا فروشی می‌شود.

سارقان از طلا فروشی سه کیلو و ۳۳۴ گرم طلا و مبالغی پول نقد سرقت کردند.

تهیه اسلحه برای سرقت مسلحانه

براساس جزییات پرونده ئ طبق اقاریر متهمان، سارقان برای تهیه اسلحه به یکی از کشورهای همسایه سفر و اقدام به خرید ۲ قبصه اسلحه کرده و به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌کنند.

یکی از سارقان مامور تعقیب طلا فروش سیار شده بود و شب سرقت تا تاریکی هوا و خلوت شدن بازار او را تعقیب می‌کرد. غلامرضا مروتی و متهم دیگر پرونده که صورت خود را پوشانده بودند، هر کدام مسلح به یک قبضه اسلحه با حمله به طلا فروش ابتدا اقدام به شلیک هوایی می‌کنند.

طلا فروش برای نجات دادن جان خود اقدام به فرار می‌کند که «شورش» مرد طلافروش را تعقیب و با شلیک گلوله او را به قتل می‌رساند.

متهمان پس از قتل طلافروش، ساک حاوی طلاها را برداشته و با موتور از محل متواری می‌شوند.

فروش طلاهای سرقتی در بازار سلیمانیه

یک ماه بعد از سرقت یکی از متهمان طلا ها را طی چند نوبت به عراق منتقل و به فردی در بازار سلیمانیه به مبلغ ۷۰ میلیون تومان می‌فروشد.

سر انجام نیروی انتظامی پس از ۹ ماه متهمان را شناسایی و دستگیر می‌کند.

سرقت از طلا فروشی برای رفتن به خارج از کشور

شورش مروتی بعد از دستگیری در اقاریر خود در مورد انگیزه سرقت مسلحانه گفته است «قصد داشتم به خارج بروم که پدرم برای سفر به من پول نداد. قصد داشتم ازطریق گروهک‌ها از کشور خارج شوم بعداً که طلا فروش سیار را دیدم وسوسه شدم که از آن طلا سرقت کنیم.»

به یکی از دوستانم پیشنهاد سرقت از طلا فروشی را دادم، پیشنهاد مرا قبول کرد حدود یک سال نقشه کشیدیم و بعد اسلحه و موتور بدون پلاک برای سرقت تهیه کردیم.

بعد از سرقت طلاها را در روستایی مخفی و سلاح‌ها و موتور را با دستگاه جوش قطعه قطعه کرده و در رودخانه انداختیم. بعد از مدتی طلاها را در بازار سلیمانیه فروختیم و بین ۳ نفر تقسیم کردیم.

نهایتا پس از طی روال قانونی پرونده و تشکیل جلسات دادگاه و اخذ دفاعیات متهمان و وکلای ایشان، شورش مروتی به جرم قتل صاحب طلافروشی به قصاص و ۲ متهم دیگر پرونده هر کدام به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

در نهایت صبح امروز حکم قصاص شورش مروتی بعد از تأیید در دیوان عالی کشور و پس از چندین مرحله تلاش در برای اخذ رضایت از اولیای دم، در زندان مرکزی سنندج اجرا شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز