تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

طوفان گرد و خاک ۴۸۸نفر در سیستان را راهی بیمارستان کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع طوفان و ریزگرد در منطقه سیستان ۴۸۸نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
کد خبر: ۷۰۲۰۴

طوفان گرد و خاک ۴۸۸نفر در سیستان را راهی بیمارستان کرد

 

به گزارش معاصر,مجید محبی اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۳۰مرداد تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۴۸۸ از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۶۴نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این بازه زمانی به دنبال وقوع بادهای ۱۲۰ روزه، یک نفر از شهروندان بر اثر تصادف جان خود را از دست داد.

به گفته مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ وزش باد شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت امروز چهارشنبه زابل را درنوردید.

محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر به ۷۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر تا ۳۰۰ متر کاهش داد.

این مقام مسوول ادامه داد: تا پایان هفته در شمال استان، وزش بادشدید و همراه با گرد و خاک خواهیم داشت و در زاهدان و نواحی مرکزی و جنوبی وزش باد نسبتا شدید و افزایش غبار پیش بینی می شود.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز