تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

آتش سوزی کارخانه فوم شیراز مهار شد

حریق کارخانه ساندویچ پنل در شهرک صنعتی شیراز، ۵ سوله به وسعت ۷ هزار مترمربع در برگرفته بود و با توجه به وجود چندین مخزن گاز، منجر به انفجارهایی نیز شد.
کد خبر: ۷۰۲۱۰



به گزارش معاصر؛ رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، با اشاره به مهار کامل آتش در کارخانه تولید ساندویچ پنل(فوم‌سازی)، تاکید کرد که تلاش به موقع نیروهای آتش‌نشان مانع از انفجار مخزن گاز "پنتان" و وقوع حادثه‌ای غیرقابل جبران شد.

 هادی عیدی‌پور با بیان اینکه حادثه حریق این کارخانه ساعت ۹ و ۴۱ دقیقه به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله نیروهای عملیاتی اعزام شد، به خبرنگاران گفت: حریق کارخانه ساندویچ پنل در شهرک صنعتی شیراز، ۵ سوله به وسعت ۷ هزار مترمربع در برگرفته بود و با توجه به وجود چندین مخزن گاز، منجر به انفجارهایی نیز شد.


او با اشاره به حضور ۲۴ خودرو، ۲ تانکر آبرسان، ۷۳ نیروی عملیاتی و تجهیزات از ۱۷ ایستگاه آتش‌نشانی در این عملیات، خاطرنشان کرد که نیروهای اورژانس، مدیرت بحران استانداری و شهرداری، نیروهای امدادی شهرک صنعتی، آتش نشانی شرکت‌های خصوصی و فرودگاه شیراز، نیروی انتظامی و ... در محل، پشتیبانی از این عملیات را مطلوب توصیف کرد.

عیدی‌پور گفت: نیروهای عملیاتی از ۵ جبهه به آتش حمله کردند و همزمان با در اولویت گذاشتن مخزن بزرگ گاز پنتان که قابلیت اشتغال فراوانی دارد، این مخزن را خنک کرده و مانع از گسترش آتش به آن شدند، زیرا در صورت انفجار این مخزن شاهد یک فاجعه بزرگ و یک حادثه ثانوی جدی بودیم.

او با اشاره به اطفاء کامل حریق، از تداوم عملیات لکه گیری و حضور کامل نیروهای آتش‌نشان در محل خبر داد و تاکید کرد که نیروها در حال کنترل همه زوایای کارخانه برای لکه گیری کامل هستند.

عیدی‌پور با بیان اینکه در زمان حادثه ۶۵ نفر نیروی کار در کارخانه حضور داشتند، از مصدومیت ۲۳ نفر خبر داد و گفت: ۱۹ نفر که به دلیل استنشاق دود مصدوم شده بودند به شکل سرپایی درمان شدند و ۴ نفر دیگر که با استنشاق گاز مسموم یا دچار سوختگی بودند با وسایل نقلیه شخصی یا اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس آتش نشانی شیراز ضمن اشاره به اینکه عملیات تا لکه گیری کامل ادامه دارد، گفت: خوشبختانه هیچ آتش نشانی در این حادثه آسیب ندیده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آتش سوزی شیراز
ارسال نظر

آخرین اخبار روز