تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

کشف انبار نهاده های تقلبی در بختگان فارس

متخلفین جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
کد خبر: ۷۰۳۹۷


معاصر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کشف و ضبط انبار پخش کود، سم و بذر تقلبی خارج از شبکه در شهرستان بختگان این استان خبر داد و گفت: 6 هزار و 400 کیلوگرم انواع نهاده ها کشف و ضبط و به انبار حفظ نباتات این سازمان منتقل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور ضمن تقدیر از اقدامات کارگروه پایش و نظارت برفعالیت داروخانه های گیاهپزشکی این استان اظهار کرد: با توجه به پایش های انجام شده چهار هزار کیلوگرم سم و 700 کیلوگرم کود غیر مجاز (تاریخ منقضی شده) از یک انبار کشف شده است.
این مقام مسئول بیان کرد: هزار و 700 کیلوگرم کود تقلبی نیز توسط کارگروه پایش و نظارت برفعالیت داروخانه های گیاهپزشکی شهرستان بختگان کشف و ضبط شده است.

او با اشاره به اینکه ساماندهی فروشگاه های عرضه نهاده های کشاورزی در راستای ارتقاء امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه یک ضرورت اجتناب نا پذیر است، اظهار کرد: متخلفین جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

دهقان پور با بیان اینکه روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند پس از صدور اخطار کتبی نسبت به پلمب فروشگاه اقدام می‌شود، افزود: کشاورزان کود و سم مورد نیاز خود را از فروشندگان مجاز خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به مدیریت ها یا مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز