تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
مدیر آب و خاک فارس:

سرمایه گذاری 2365 میلیارد ریالی در آب و خاک فارس

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سرمایه گذاری بیش از 2365 میلیارد ریالی در قالب طرح های آب و خاک بخش کشاورزی این استان در سال 1401 خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۴۵

سرمایه گذاری 2365 میلیارد ریالی در آب و خاک فارس

به معاصر به نقل از گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محمود رضا طباطبایی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: سرمایه گذاری های انجام شده در قالب اجرای 178 طرح سامانه های نوین آبیاری در سطح دو هزار و 256 هکتار و انجام بیش از 163 پروژه سازه ای در حوزه فنی و زیر بنایی بوده است.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه طرح های سازه ای اقدامات متنوعی را در بر دارد، بیان کرد: احداث 24 هزار متر کانال آبیاری عمومی، ساخت 29 هزار متر جاده دسترسی به مزارع، مرمت و بازسازی 45 هزار متر از قنوات و کاریز ها، ایجاد پنج طرح کوچک تامین آب و تهیه نقشه های مدیریت پذیر خاک در سطح 400 هکتار از جمله کارهای زیر بنایی انجام شده است.

طباطبایی با اشاره به اینکه تعداد کثیری از طرح ها و اقدامات انجام شده به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افتتاح و به پیشگاه مردم و بهره برداران بخش کشاورزی استان فارس تقدیم می شود، افزود: هزار و 953 خانوار روستایی در سطح این استان از مزایای اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.

وی به برخی از اقدامات نوین در دست انجام مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز پرداخت و گفت: آغاز اجرای طرح مدیریت همبست آب، انرژی و غذا در در سطح 570 هکتار از اراضی و باغات منطقه خسرو شیرین شهرستان آباده و 170 هکتار از اراضی شهرستان خرم بید یکی از طرح های جدید است که به صورت آزمایشی اجرا می شود.

به گفته طباطبایی، با اجرای این طرح برای اولین بار در کشور حکمرانی آب با هدف مدیریت هوشمند آن و در جهت کاهش مصرف آب و رعایت الگوی کشت اجرایی می‌شود.

او اضافه کرد: هوشمند سازی سامانه های نوین آبیاری در سطح 400 هکتار نیز از دیگر برنامه های جدید و ارزشمند است که به مرحله اجرا رسیده و می تواند نقش ویژه ای در مدیریت منابع آبی و افزایش عملکرد واحد های تولیدی ایفاء کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : فارس مدیر آب و خاک
ارسال نظر

آخرین اخبار روز