تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

آزمون دانشنامه پزشکی امروز برگزار می‌شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از شرکت حدود ۳ هزار و ۸۰۰ متخصص و فوق تخصص پزشکی در آزمون‌های دانشنامه پزشکی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۵۸

آزمون دانشنامه پزشکی امروز برگزار می‌شود

 

به گزارش معاصر,دکتر محمدمهدی نوروز شمسی گفت: هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی، امروز پنجشنبه ۹ شهریور در ۱۹ حوزه امتحانی به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

نوروز شمسی گفت: از ۱۹ حوزه امتحانی، ۳ حوزه امتحانی در تهران و ۱۶ حوزه امتحانی در سایر شهر‌ها است. با توجه به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون، آزمون در دو بخش صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود و آزمون کتبی تعدادی از رشته‌ها در ساعت ۸ صبح و تعدادی دیگر از رشته‌ها ۳ بعدازظهر برگزار می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: با توجه به اینکه نمره آزمون کتبی ۵ سال اعتبار دارد، برخی از متقاضیان که در ۵ سال اخیر در آزمون کتبی نمره گرفته اند می‌توانند فقط در آزمون شفاهی شرکت کنند. 
نوروز شمسی گفت: پس از برگزاری آزمون کتبی، افرادی که نمره حدنصاب لازم را برای شرکت در آزمون شفاهی کسب کرده اند می‌توانند در آزمون شفاهی شرکت کنند. آزمون شفاهی آزمون‌های دانشنامه پزشکی امسال در روز‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهریور در دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برگزار می‌شود.

 آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی به منظور اعطای دانشنامه به متخصصان و فوق تخصصان پزشکی برگزار می‌شود و بالاترین آزمون در سطح آموزش عالی محسوب می‌شود. افرادی که رتبه‌های بالای آزمون را کسب می‌کنند از امتیاز ورود به هیئت علمی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز