تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

وزش باد و رگبار باران در برخی استان‌ها/ کاهش نسبی دمای استان‌های ساحلی خزر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی رعدوبرق، گاهی رگبار و وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های مازندران، غرب سمنان، تهران و البرز و همچنین ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان طی ۲ روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۸۰

به گزارش معاصر، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های کشور، ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور طی پنج روز آینده، اظهار کرد: طی ۲ روز آینده در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های مازندران، غرب سمنان، تهران و البرز و همچنین ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه (۱۲ شهریور) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات زاگرس مرکزی و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۳ و ۱۴ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: همچنین در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در ارتفاعات هرمزگان و جنوب شرق فارس، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد دور از انتظار نیست.

به گفته ضیائیان، طی پنج روز آینده در بخش‌هایی از مرکز و نوار شرقی کشور در بعضی ساعات روز افزایش سرعت باد در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق کشور (بویژه منطقه زابل) وزش باد شدید، همراه با طوفان گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر کاهش نسبی دما رخ خواهد داد، اعلام کرد امروز و فردا خلیج فارس و یکشنبه دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خصوص وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۱ شهریور) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۱۲ شهریور) کمی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ شهریور) اهواز با دمای ۴۴ و ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ و ۷ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است. 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز