تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

جواد روحی به چه جرمی در زندان بود؟/ از هتاکی به قرآن تا تخریب اموال عمومی

در پی فوت یک زندانی به نام جواد روحی در زندان، ادعایی  دروغ و عجیبی در فضای مجازی مطرح شد که این فرد به جرم رقصیدن در خیابان بازداشت و محاکمه شده است و سپس با همین عنوان اتهامی به اعدام محکوم می‌شود!
کد خبر: ۷۰۵۸۵

به گزارش معاصر، در پی فوت یک زندانی به نام جواد روحی در زندان، ادعایی  دروغ و عجیبی در فضای مجازی مطرح شد که این فرد به جرم رقصیدن در خیابان بازداشت و محاکمه شده است و سپس با همین عنوان اتهامی به اعدام محکوم می‌شود!

 

این درحالی است که بررسی پرونده روحی نشان می‌دهد براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، اتهامات متهم دایر است بر: افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تاسیسات مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور و ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش.

 

نامبرده در حمله به اماکن دولتی، نظامی، بانک‌ها و شهرداری حضور داشته و به اتفاق چند نفر وارد مقر راهنمایی رانندگی در مرکز شهر شده و لوازم موجود در آن را به بیرون پرتاب و سپس به این موضوع که مقر را تخریب و به آتش کشیده، اقرار کرده است.

 

همچنین در جلسه دادگاه درمورد به آتش کشیدن قرآن کریم اقرار صریح داشته است. 

 

متهم جواد روحی در دادگاه اولیه به اتهام افساد فی الارض و محاربه به اعدام محکوم شد، اما پس از فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور ، رای دادگاه نقض و پرونده به شعبه هم‌عرض ارجاع شد.

 

براساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر، جواد روحی یکی از زندانیانی که در این زندان با حکم قانونی در زندان به سر می‌برد، ساعت ۳:۴۵ بامداد پنج‎شنبه، ۹ شهریور، در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد.

 

پس از انتقال جواد روحی به بیمارستان متاسفانه با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد در بیمارستان فوت می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : جواد روحی زندان جرم
ارسال نظر

آخرین اخبار روز