تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰

منطقه حفاظت شده مله گاله شیراز زیر ذره بین یگان حفاظت محیط زیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز از دستگیری دو گروه متخلف که اقدام به قطع درختان جنگلی در منطقه حفاظت شده مله گاله این شهرستان می کردند خبر داد و بیان داشت: این افراد توسط یگان حفاظت دستگیرشدند.
کد خبر: ۷۰۶۶۹

منطقه حفاظت شده مله گاله شیراز زیر ذره بین یگان حفاظت محیط زیست

 

به گزارش معاصر از اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، کامران اسلاملو برخی از تجهیزات کشف شده از این افراد را نام برد و گفت: از آنها یک دستگاه اره برقي، یک عدد تبر و مقدار ۱۲۰ کیلو گرم ذغال کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه تعداد چهار کوره ذغال گیری در این منطقه تخریب شده است، افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز و منطقه حفاظت شده مله گاله با گشت و کنترل شبانه روزی آماده برخورد با هرگونه تخلفات محیط زیستی است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز در ادامه به اشاره به اینکه کوره‌های تولید ذغال به صورت سنتی و فاقد مجوز هستند؛ افزود: این کوره‌های غیرمجاز علاوه بر متصاعد کردن گازهای سمی، آلودگی هوا، تهدید سلامت انسان‌ها، سلب آرامش، تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی عاملی شده‌اند تا سودجویان بیشتر و بیشتر تیشه بر ریشه‌ درختان بزنند.
اسلاملو بیان داشت به نظر کارشناس سازمان حفاظت محیط زیست در باره مضرات توسعه کوره های سنتی، خاک زمینی که این کوره‌ها در آن احداث می‌شود، به دلیل حرارت بالا و آلودگی برای همیشه حیات خود را و قابلیت رشد و نمو گیاه از دست خواهد داد. ضمنا یک قبضه اسلحه ساچمه زنی از متخلفین طی گشت و کنترل کشف و ضبط گردید، اسلاملو افزود یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز و منطقه حفاظت شده مله گاله با گشت و پایش شبانه روزی عرصه را بر متخلفین تنگ خواهد کرد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز