تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

انتقاد نتانیاهو از افشای دیدار محرمانه وزرای خارجه لیبی و اسرائیل

 نخست‌وزیر اسرائیل از الی کوهن، وزیر خارجه‌اش به علت علنی کردن دیدار محرمانه با وزیر خارجه لیبی انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۰۷۰۳

 



به گزارش معاصر؛«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، امروز (یکشنبه)، از «الی کوهن» وزیر خارجه این رژیم به دلیل علنی‌کردن خبر دیدار با «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه لیبی که باعث تعلیق فعالیت‌های او شد، انتقاد کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ۲۷ آگوست از دیدارش با همتای لیبیایی‌اش خبر داده بود که این اقدام، خشم و عصبانیت شدید مردم لیبی را به دنبال داشت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با یک شبکه قبرسی در این باره گفت: «انتشار [این اطلاعات] غیرمعمول بود و قطعا [به روابط] کمکی نمی‌کند. به همین خاطر دستور دادم که [ابتدا] دفتر من دیدارهای محرمانه را تایید و علنی کند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: «اسرائیل دیدارهای محرمانه بسیاری با سران جهان اسلام و جهان عرب برگزار می‌کند که علنی نمی‌شوند. بخش بزرگی از این دیدارها که آن را فاش نمی‌کنم، در قبرس برگزار شده است. دولت قبرس میزبان بوده، کمک کرده و مسئله را محرمانه نگاه داشته است. بخشی از این دیدارها توافقات آبراهام هستند. بنابراین محرمانه ماندن مهم است و این مورد غیرمعمول بود».

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنانش به گزارش‌های منتشرشده درباره عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی پرداخت و در این باره گفت: «موانع وجود دارد و بایست بر آن‌ها فائق آییم».

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار خبر دیدار محرمانه وزیر امور خارجه لیبی با همتای صهیونیستش در ایتالیا، خشم مردم و نهادهای سیاسی لیبی را برانگیخت به‌نحوی که معترضان در شهر الزاویه و تاجوراء لیبی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و کاربران لیبی نیز در شبکه‌های اجتماعی این دیدار را محکوم کردند و آن را خیانت خواندند.

کار به جایی رسید که رئیس دولت موقت وحدت ملی لیبی نجلا المنقوش را از پست خود تعلیق و او را برای تحقیق به سازمان‌های نظارتی معرفی کرد.

به دنبال تعلیق منقوش، رسانه‌ها خبر دادند که وزیر خارجه لیبی به ترکیه گریخته و سپس از آنجا به کشور انگلیس رفته است.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز