تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

هجوم روس‌ها برای خرید ملک در امارات

کاهش درآمد روسیه از نفت به دلیل تحریم‌های غرب باعث شده سرمایه‌داران روسی به دنبال حفظ ارزش سرمایه خود باشند، این امر موجب خرید ملک در امارات شده است.
کد خبر: ۷۰۷۲۰

هجوم روس‌ها برای خرید ملک در امارات

 

به گزارش معاصر، عرفان حاج‌محمدی: نوسان ارزش روبل روسیه شکاف قابل توجهی را در اقتصاد قلعه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آشکار کرده است.

آسیب‌پذیری که به سرعت توسط تیم اقتصادی کرملین در اقدامی که اجازه داد این ارز حداقل در حال حاضر جایگاه خود را دوباره به دست بیاورد، نمایان شد.

با این حال، وصله «افزایش نرخ بهره اضطراری» نمی‌تواند معضل موجود در قلب اقتصاد روسیه را پنهان کند: چگونه می‌توان ارتش را تامین مالی کرد و در عین حال پول ملی را تضعیف نکرد و اقتصاد را با تورم خورنده و شرم‌آور سیاسی داغ نکرد.

وضعیت کلی اقتصاد روسیه چگونه است؟

زندگی در مسکو با وجود تحریم‌های گسترده مرتبط با جنگ در اوکراین و خروج صدها شرکت غربی با نام‌های تجاری بزرگ، نمای عادی را نشان می‌دهد.

به نقل از ای بی سی، معیارهای کلیدی اقتصادی نیز در محدوده نرمال قرار دارند. نرخ بیکاری پایین است، رشد اقتصادی بهتر از آن چیزی است که بسیاری انتظار داشتند و تورم با توجه به استانداردهای روسیه در حد متوسط ​​است «در ژوئیه 4 درصد»؛ هرچند برای کسانی که درآمد محدودی دارند وضعیت به مراتب سخت‌تر است.

با این حال، واردات به روسیه در حال افزایش است، زیرا کالاها از طریق کشورهای مجاور مانند قزاقستان و ارمنستان وارد می‌شوند و از تحریم‌ها جلوگیری می‌کنند.

هزینه‌های دولت در برنامه‌های نظامی و اجتماعی، پول نقد را به مردم و شرکت‌ها سرازیر می‌کند و آنها بخشی از این منابع را برای محصولات وارداتی استفاده می‌کنند.

کمبود نیروی کار، با وجود افرادی که از کشور خارج می‌شوند تشدید شده اما دولت روسیه با واگذاری وام‌های یارانه‌ای به حفظ فعالیت املاک و مستغلات کمک می‌کند.

به لطف درآمدهای نفتی قبلی، دولت دارای بدهی ناچیز و ذخایر قوی است، اگرچه حدود نیمی از این ذخایر به دلیل تحریم‌ها مسدود شده است.

رابین بروکس، اقتصاددان ارشد مؤسسه مالی بین‌الملل، گفت، با این حال، اقتصاد روسیه در درازمدت تحت فشار تحریم‌ها و هزینه‌های جنگ پوتین با «سوختگی آهسته» مواجه است.

داده‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌ها اتباع روسیه را وادار می‌کنند که سرمایه‌گذاری در کشورهای غربی را متوقف کنند و به دنبال سرمایه‌گذاری در کشورهای آسیایی باشند.

روس ها در بازار املاک و مستغلات دبی طوفان کردند

، اتباع روسیه در صدر فهرست خریداران املاک و مستغلات دبی قرار گرفته‌اند، به این نشانه که تقاضا برای ملک در امارات همچنان قوی است.

Emaar Properties، بزرگترین شرکت املاک و مستغلات در دبی، که حدود 30 درصد از کل فروش خانه‌های قبل از ساخت را به خود اختصاص می‌دهد، فاش کرده است که اتباع روسیه بزرگترین بخش بازار را نمایندگی می‌کنند. این شرکت اما درصد دقیقی را مشخص نکرده است.

این رسانه گفت که داده‌ها نشان می‌دهد که روس‌ها پس از تحریم‌ها که باعث توقف سرمایه‌گذاری در کشورهای غربی شدند، خرید ملک در دبی را به شدت افزایش داده‌ و قیمت‌ها در امارات را به سطوح بی‌سابقه رسانده‌اند.

به گفته سارا بوتروس، تحلیلگر CI Capital، سرمایه‌گذاران روسیه در سال جاری حدود 12 درصد در توسعه شرکت Emaar نقش داشتند، در مقایسه با رتبه دوم در سال 2022 و رتبه نهم در سال 2020.

شرایطی مانند نبود مالیات بر درآمد اجاره و سود اجاره بالاتر، روس‌های ثروتمند را برای سرمایه‌گذاری در املاک دبی جذب کرده است. به گفته مشاور املاک و مستغلات CBRE Group Inc، درآمد اجاره مسکن در شهر از 6.75 درصد تا 7.25 درصد در سه ماهه دوم متغیر بود.

بازار املاک در دبی از بهبودی سریع پس از همه‌گیری ناشی از هجوم اخیر خریداران جدید، مانند روس‌های با دارایی‌های خالص بالا که سرمایه‌های خود را برای محافظت از دارایی‌ها به امارات منتقل کردند، لذت می‌برد.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت املاک و مستغلات مسکونی دبی طی سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است، زیرا بسیاری از بازارهای غربی با رکود مسکن به دلیل افزایش هزینه‌های وام مواجه شدند.

اتباع روسیه همچنین به عنوان خریداران خارجی املاک و مستغلات در ترکیه در ماه جولای ظاهر شدند و حدود یک‌چهارم کل خانه‌های فروخته شده به خارجی‌ها را تشکیل دادند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز