تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

کشف چهار قبضه اسلحه شکاری و جنگی در شهرستان پاسارگاد

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاسارگاد از کشف چهار قبضه اسلحه شکاری و جنگی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۷۲۲

کشف چهار قبضه اسلحه شکاری و جنگی در شهرستان پاسارگاد

 

به گزارش معاصر ازاداره حفاظت محیط زیست فارس، رسول کرمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاسارگاد از کشف چهار قبضه اسلحه شکاری و جنگی در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: این کشفیات شامل یک قبضه اسلحه تک لول ساچمه زنی مجاز ، یک قبضه اسلحه پنج تیر پران مجاز ، یک قبضه اسلحه 308 مجاز و یک قبضه اسلحه سیمینوف جنگی است .

کرمی به برخی از آسیب های سلاح غیر مجاز به عرصه های طبیعی هم اشاره کرد و با برشمردن آسیب های شکار و صید به طبیعت افزود: ایجاد ناامنی در زیستگاه‌ها و تحمیل استرس به وحوش که سبب اختلال در زندگی عادی حیات وحش می‌شود یکی از پیامدهای شکار است و جالب آنکه مدافعان شکار نه تنها این خسارات را نادیده می‌گیرند بلکه مدعی هستند که شکارچیان با حذف جانوران پیر و فراهم کردن امکان جفت‌گیری برای جوان‌ها گله‌ها را «هرس» می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه سلاح های یاد شده توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد کشف شده است افزود: با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی برای متخلفان شکار پرونده قضایی تشکیل شده است

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: زمانی شکار راهی برای زنده ماندن بشر محسوب می‌شد اما در عصر حاضر شکار به منظور تامین خوراک غیر قابل توجیه است. تمایل به شکار تفریحی از مصادیق حیوان آزاری است و عملی خشن و غیرضروری و نوعی ناهنجاری اجتماعی به شمار می‌رود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز