تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

طراحی و ساخت تجهیز توربین‌های گازی به همت کارکنان شرکت نفت فلات قاره

یکی از اجزای مهم توربین‌های گازی، شیرهای تنفسی (blow off valve) است که از بروز پدیده‌های مخرب در کمپرسورهای گازی جلوگیری و نقش مهمی هنگام استارت موتورهای احتراقی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۷۰۷۷۳


رئیس تعمیرات توربین منطقه سیری گفت: واحد تعمیرات توربین شرکت نفت فلات قاره منطقه سیری سنسور تعیین وضع شیرهای تنفسی و اعمال آن در سیستم کنترل توربین‌های گازی زیمنس مدل SGT200 نیروگاه این جزیره را ساخت و نصب کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، آرمین بهرامی اظهار کرد: یکی از اجزای مهم توربین‌های گازی، شیرهای تنفسی (blow off valve) است که از بروز پدیده‌های مخرب در کمپرسورهای گازی جلوگیری و نقش مهمی هنگام استارت موتورهای احتراقی ایفا می‌کند.

وی افزود: تعیین وضعیت واقعی باز یا بسته بودن آنها در هیچ‌یک از توربین‌های ساخت شرکت‌های‌ «زیمنس» و «مان توربو» جزیره سیری به‌منظور آگاهی سیستم کنترل و اپراتور دستگاه وجود نداشت. در ابتکار جدید داود بابایی و یوسف تقوی از کارکنان واحد تعمیرات توربین و طراحی روی سیستم‌های قدیمی، این مشکلات برطرف شد.

به گفته رئیس تعمیرات توربین منطقه سیری، در این طراحی، سنسور تعیین وضعیت position switch روی bleed valve قدیمی نصب و سیگنال مربوطه نیز در سیستم کنترل و مانیتورینگ توربین اعمال شد. برای انجام این کار نقشه‌های ساخت تهیه و ماشین‌کاری و ساخت آن نیز توسط واحد جوشکاری و تراشکاری منطقه به انجام رسید. مزیت اصلی این طرح ضمن اطلاع‌رسانی از موقعیت باز و بسته بودن bleed valve به اپراتور دستگاه، سرعت بخشیدن به عملیات عیب‌یابی است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز