تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

دولت سوئد بازداشت جاسوس خود در ایران را تایید کرد

دولت سوئد و اتحادیه اروپا بازداشت یک جاسوس سوئدی در ایران را تائید کردند.
کد خبر: ۷۰۷۸۸

دولت سوئد بازداشت جاسوس خود در ایران را تایید کرد

 

به گزارش معاصر، دولت سوئد امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یک شهروند سوئدی سی‌ و چند ساله بیش از یک سال است که در ایران بازداشت شده است. سوئد همچنین خواستار آزادی فوری او شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت دولت سوئد هویت این فرد را اعلام نکرد اما روزنامه نیویورک تایمز صبح امروز در گزارشی نوشت که «یوهان فلودروس» یک شهروند سوئدی است که برای دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا کار می‌کرده و ۵۰۰ روز است که در ایران در بازداشت به‌سر می‌برد.

این روزنامه به نقل از منابع ناشناس نوشت که فلودروس در یک سفر خصوصی به ایران آمده بود که سال گذشته دستگیر شد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری روز دوشنبه خود گفت که هیچ اطلاعی از این پرونده ندارد.

وزارت امورخارجه سوئد در یک ایمیل بازداشت یک شهروند این کشور در ایران را تائید کرد اما جزئیاتی درباره وی ارائه نداد.

این وزارت‌خانه خاطر نشان کرد: وزارت امورخارجه و سفارت سوئد در تهران به شدت روی این پرونده کار می‌کنند و با اتحادیه اروپا در تماس نزدیک هستند.

وزارت امورخارجه سوئد همچنین مدعی شد که «این فرد به‌طور خودسرانه بازداشت شده و باید هرچه فوری آزاد شود».

این وزارت‌خانه در ادامه تاکید کرد موضوع به مقامات ایرانی ابلاغ شده است اما برای جلوگیری از پیچیده‌شدن تلاش‌ها برای آزادی او و به دلایل محرمانه، در حال حاضر نمی‌تواند وارد جزئیات بیشتر شود.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته بود که فلودروس چندین سمت در اتحادیه اروپا، از جمله در سرویس اقدام خارجیاین اتحادیه داشته است.

همچنین «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا بدون ارائه اطلاعات درباره نام این فرد و مشخصات او اعلام کرد که از بازداشت یک سوئدی در ایران مطلع شده در حال همکاری نزدیک با دولت سوئد روی این موضوع است.

استانو نیز بازداشت این فرد را «غیرقانونی» خواند و مدعی شد که این پرونده باید به عنوان روند نگران کننده بازداشت خودسرانه اتباع اتحادیه اروپا یا اتباع دوتابعیتی اتحادیه اروپا به دلایل سیاسی دیده شود.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مرداد ماه سال گذشته اعلام کرده بود که سربازان گمنام امام زمان(عج)، یک تبعه‌ سوئد را به اتهام جاسوسی، شناسایی و بازداشت کردند.

وزارت اطلاعات اعلام کرده بود: متهم مذکور دارای سابقه سفر به اراضی اشغالی رژیم غاصب صهیونیستی پیش از عزیمت به ایران بود. 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز