تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

وام ۱ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر

بخش زیادی از ثروت ماسک به سهام او در شرکت‌هایش وابسته است و این میلیاردر در چند وقت گذشته از سهام خود به‌عنوان یک وثیقه برای استقراض از بانک‌ها استفاده کرده است.
کد خبر: ۷۰۹۳۳

 


به گزارش معاصر؛ گفته می شود ایلان ماسک تقریباً هم‌زمان با خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر که اکنون با نام ایکس شناخته می‌شود، از اسپیس ایکس وام یک میلیارد دلاری دریافت کرده است.

وال استریت ژورنال در گزارشی توضیح می‌دهد که اسپیس ایکس در ماه اکتبر با وام ۱ میلیارد دلاری ماسک که توسط سهام او در این شرکت فضایی پشتیبانی می‌شد، موافقت کرد و ماسک در همان ماه توانست توییتر را بخرد.

همچنین در این گزارش اشاره شده که ماسک برای گرفتن وام از شرکت‌هایش مانند تسلا با بانک‌ها توافقاتی انجام داشته است، اما درنهایت موفق شده تا مبلغ درخواستی خود را از اسپیس ایکس دریافت کند و این موضوع وضعیت مالی ماسک را پیچیده‌تر کرده است.

تحقیقات پیرامون پروژه مخفی «خانه ایلان ماسک»

با استناد به پرونده‌های موجود در کمیسیون ارتباطات فدرال، در این گزارش گفته شده که ایلان ماسک بزرگ‌ترین سهامدار اسپیس ایکس محسوب می‌شود و ۴۲ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. علاوه‌براین، اسپیس ایکس در پایان سال گذشته میلادی ۴.۷ میلیارد دلار پول نقد و اوراق بهادار در اختیار داشته است.

بخش زیادی از ثروت ماسک به سهام او در شرکت‌هایش وابسته است و این میلیاردر در چند وقت گذشته از سهام خود به‌عنوان یک وثیقه برای استقراض از بانک‌ها استفاده کرده است.

ماسک در سال ۲۰۲۲ و قبل و بعد از خرید توییتر، بخش عظیمی از سهام خود در تسلا را به فروش رساند و مجموع سهام‌های فروخته‌شده خود را به حدود ۴۰ میلیارد دلار رساند که این امر باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران غول سازنده خودرو شد. آن‌ها نسبت به خرید توییتر ابراز ناامیدی کرده بودند، زیرا باعث حواس‌پرتی سرمایه‌گذاران از شرکت سازنده خودرو می‌شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز