تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳

روسیه سفیر ارمنستان را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه سفیر ارمنستان را به دلیل «اقدامات غیردوستانه» اخیر ایروان احضار کرد.
کد خبر: ۷۰۹۸۵

روسیه سفیر ارمنستان را احضار کرد

 

به گزارش معاصر، رزمایش مشترک با ایالات متحده، آغاز تصویب معاهده رم درباره دیوان کیفری بین‌المللی و سفر همسر «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان به کی‌یف و ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین، از مواردی است که خبرگزاری ریانووستی روسیه درباره دلایل احضار «واغارشاک هاروتیونیان» به وزارت خارجه این کشور ذکر کرده است.

وزارت خارجه روسیه عنوان کرد که طرف روس همچنین نگرانی خود از بازداش «بالادیان» بلاگر حامی روسیه و «گوارکیان» تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک ارمنستان را به سفیر ایروان ابراز کرده است.

این وزارت‌خانه همچنین به بیانیه غیرقابل قبول «سیمونیان» رئیس مجمع ملی ارمنستان خطاب به «ماریا زاخارووا» نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه اعتراض کرده است.

روابط مسکو-ایروان به‌تازگی و در پی انتقادهای پاشینیان از دولت روسیه درباره مسدودسازی گذرگاه لاچین توسط جمهوری آذربایجان تیره و تار شده است. 

جمهوری آذربایجان مدت‌هاست موانعی را در گذرگاه لاچین ایجاد کرده و می‌گوید چنین اقدامی را جهت «توقف قاچاق تسلیحات» به منطقه مذکور انجام می‌دهد. 

به گفته نخست‌وزیر ارمنستان، گذرگاه لاچین که بخش ارمنی‌نشین قره‌باغ را به خاک این کشور متصل می‌کند، «قرار بود تحت کنترل صلح‌بانان روس باشد اما اکنون تحت کنترل آن‌ها نیست».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اما درباره این اظهارات پاشینان گفت «مسکو قدردان روابطش با ایروان است اما غیرممکن است که با نظر نخست‌وزیر ارمنستان درباره شکست ماموریت صلح‌بانان روس در منطقه قره‌باغ موافقت کند».

رسانه‌ها می‌گویند موضوع لاچین برای ساکنان محلی مشکلات بسیاری را به وجود آورده و ارتباط ارامنه قره‌باغ از مسیرهای همیشگی عرضه کالا قطع شده است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز