تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
اردوغان در حاشیه نشست سران گروه ۲۰:

قرآن سوزی در سوئد جنایت آشکار است

سوزاندن قرآن کریم تحت حمایت پلیس سوئد یک تحریک آشکار و جنایتی نفرت‌آمیز است.
کد خبر: ۷۱۰۹۵



به گزارش معاصر؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی بین‌المللی در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در هند گفت: من معتقدم به خاطر آینده مشترک بشریت، همه کشورهایی که خصومت با اسلام در آنها افزایش یافته، باید سیاست‌های جدی‌تری را در این زمینه دنبال کنند.

اردوغان گفت: به احتمال زیاد فردا با (نیکول) پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان ملاقات خواهم کرد. ما چاره‌ای نداریم جز اینکه منطقه قره‌باغ را به آرامش دعوت کنیم. این اقداماتی که اکنون در قره‌باغ انجام می‌شود گام درستی نیست. در واقع، این امر در اروپا روی می‌دهد و کشورهای دیگر این را نمی‌پذیرند.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما در حال برداشتن گام‌های مهمی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و سرمایه‌گذاری‌های هسته‌ای و هیدروژنی هستیم.
او ضمن استقبال از عضویت اتحادیه آفریقا در گروه ۲۰ گفت: ما به عنوان ترکیه معتقدیم که جهان عادلانه‌تر امکان پذیر است.

وی افزود: ما بر این عقیده هستیم که از هرگونه اقدامی که صلح در دریای سیاه را مختل می‌کند و تنش در منطقه را تشدید می‌کند، باید اجتناب شود. فرآیندی که در آن روسیه از معاهده غلات کنار گذاشته شود، بسیار بعید است که پایدار باشد. به زودی کارگروه ایمنی غذایی را برای کمک به امنیت غذایی جهانی تشکیل خواهیم داد. من به طرف روس پیشنهاد افزایش حجم غلات در نظر گرفته شده برای کشورهای نیازمند آفریقایی را داده‌ام.

وی همچنین تایید عضویت سوئد در ناتو را وظیفه پارلمان ترکیه دانست و گفت: «آری گفتن (به عضویت سوئد در ناتو) برای من امکان پذیر نیست مگر اینکه چنین تصمیمی در مجلس ملی بزرگ ترکیه به تصویب برسد.
اردوغان گفت که گفتگوی کوتاهی با بایدن، همتای آمریکایی در حاشیه نشست گروه ۲۰ داشته و با او درباره اف ۱۶ ها صحبت کرده است.

وی همچنین گفت: ما به عنوان کشوری که ۶ ماه پیش فاجعه قرن (زلزله) را تجربه کردیم، آماده‌ایم با تمام امکانات به برادران مراکشی خود کمک کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز