تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
وزیر اطلاعات:

اخیرا ۴۰۰ عملیات بمب گذاری در کشور خنثی شده است

وزیر اطلاعات با اشاره به خنثی سازی ۴۰۰ عملیات بمب گذاری در کشور، گفت: بیش از ۴۰ بمب قرار بود در هیات های مذهبی در محرم منفجر شود.
کد خبر: ۷۱۱۰۶

۴۰۰ عملیات بمب گذاری در کشور خنثی شده است

 

به گزارش معاصر، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه نیروهای وزارت اطلاعات از بین نیروهای انقلابی، مومن، فداکار، خطر پذیر و جهادی انتخاب می شوند، اظهار کرد: وزارت اطلاعات تلاش خود را برای مقابله با فتنه و توطئه علیه امنیت و آرامش مردم به کار می گیرد. مقابله با رژیم صهیونیستی، تروریسم، براندازی، جاسوسی و نفوذ، مفاسد اقتصادی و مبارزه با ناکارآمدی از وظایف وزارت اطلاعات است.

وی درباره برآورد از ناآرامی های سال گذشته توسط وزارت اطلاعات، افزود: برآوردهای امنیتی و اطلاعاتی در دولت سیزدهم هر ساله تقدیم مسئولان می شود. این برآوردها به تایید جامعه اطلاعاتی کشور می رسد و صرفا دیدگاه وزارت اطلاعات نیست. در بیانیه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به بخش های مختلف قبل، حین و بعد آشوب ها پرداخته شد. سال گذشته ما پیش بینی کرده بودیم که سرویس های اطلاعاتی، اندیشکده ها و سازمان های شبه دولتی در خارج کشور و تشکل های معاند نظام تصمیماتی در پایان سال ۱۴۰۰ طراحی کرده بودند. بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی جلسات مختلفی برگزار کرده بودند، بیش از ۲۰۰ رسانه را آموزش داده بودند و با استفاده از فضای مجازی فتنه و آشوب سال گذشته را ایجاد کردند. دشمن جنگ سخت، نیمه سخت و نرم و ترکیبی ایجاد کردند.

وزیر اطلاعات افزود: بسترهای بهره برداری دشمن در کشور وجود دارد. هرچند هیچ کسی نابودی کشور را نمی خواهد اما دشمن از نارضایتی ها بهره می برد. دشمن دنبال این است که استعمار را به شکلی نو شده بر سایر کشورها تحمیل کند. هر اتفاقی برای ملت ما از هر قوم و اقشار بیفتد، مربوط به خود ملت ما است. عفو گسترده رهبری نشان می دهد تلاش برای ایجاد امنیت و آرامش کشور برای این است که زمینه ارتقای کشور را فراهم کنیم و دست دشمن را قطع کنیم. دشمن دنبال کشته سازی است تا از آن بهره برداری کند. ما حدود ۴۰۰ بمب جمع کرده ایم. بیش از ۴۰ بمب قرار بود در هیات های مذهبی در محرم منفجر شود.

خطیب با بیان اینکه مردم انتظاراتی دارند که بخش عمده آن برآورده نشده است، گفت: کسی نمی گوید همه آشوب ها را دشمن ایجاد کرده است ولی دشمن موج سوار خیلی خوبی است. رهبری در جلسه هیات دولت به ضعف توان رسانه ای دولت اشاره کرده اند ولی الان ۲۰۰ رسانه که من به آن اشاره کردم  به سرمایه زیاد متصل هستند و توان رسانه ای کشور به لحاظ کمی قابل قیاس با این رسانه ها نیست. بودجه ۵۰ سرویس اطلاعاتی که علیه کشورمان اقوام می کنند، از بودجه کشور بیشتر است. هدف این سرویس ها براندازی است البته سرویس های نیابتی مثل دانمارک بار سرویس های اصلی مثل آمریکا، انگلیس و اسرائیل را می کشند.

وزیر اطلاعات در تشریح برخی اقدامات براندازانه علیه کشورمان تصریح کرد: نزدیک مرز ما کارخانه اسلحه سازی ایجاد کردند و سلاح های تولید شده به ایران قاچاق می شد. اقلیم کردستان عراق مرکزی برای سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل شده است و تمام تجزیه طلبان آنجا احیا می شوند. آلمان، پرچم مخالفان ایران را دور هم جمع می کنند این ها فقط چند نمونه از فعالیت سرویس های اطلاعاتی علیه امنیت کشورمان است.

 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز