تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

ده‌ها هزار تن نهاده دامی در معرض فساد با تلاش دستگاه قضایی تعیین تکلیف شد

13 هزار تن نهاده‌های سیلوی پشتیبانی امور دام شهرستان اسدآباد همدان با دستور رئیس قوه قضائيه به بزرگ‌ترین واحد تولید تخم مرغ کشور منتقل شد
کد خبر: ۷۱۱۱۷

ده‌ها هزار تن نهاده دامی در معرض فساد با تلاش دستگاه قضایی تعیین تکلیف شد

 

به گزارش معاصر ازمرکز رسانه قوه قضائيه؛ رسوب کالا‌ها در بنادر و گمرکات به یکی از معضلات کشور در سال‌های اخیر تبدیل شده است که به واسطه آن میلیون‌ها تن کالا فساد از چرخه مصرف خارج می‌شود.

یکی از کالا‌های استراتژیک که در زمره نیاز‌های اولویت‌‎دار زنجیره غذایی قرار دارد و ارز برای واردات آن اختصاص پیدا می‌کند نهاده‌های دامی است که به علت ترخیص به موقع، شرایط نامناسب نگهداری در انبار‌ها دچار فساد شده و از چرخه مصرف خارج می‌شوند.

دستور رئیس قوه قضائيه برای تعیین تکیلف هزارن تن نهاده دامی استراتژیک

قوه قضائيه در دوره اخیر با همکاری دولت اقدامات قابل توجهی در جهت تسریع در ترخیص کالا‌های از انبار‌ها و گمرکات انجام داده است.

در همین راستا رئیس قوه قضائيه یازدهم شهریور ماه طی تماس تلفنی با رئیس دادگستری استان همدان دستور بررسی فوری وضعیت سیلوی پشتیبانی امور دام شهرستان اسدآباد که ۱۳ هزار تن نهاده دامی استراتژیک در انجا دپو شده  را صادر کرد.

به دنبال  دستور رئیس کل دادگستری همدان به همراه گروه کارشناسان و مسئولان برای بررسی موضوع از این سیلو بازدید کرد.

انتقال بخشی از نهاده‌ها به بزرگ‌ترین واحدهای تولید تخم مرغ کشور

پس از دستور رئیس قوه قضائيه و با همکاری دولت، بخشی از این ذرت‌ها به استان گلستان و به یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های تولید تخم مرغ کشور اختصاص پیدا کرد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان درباره تعیین تکلیف نهاده‌های دامی کشف شده در استان همدان گفت: پس از اطلاع از انبار نهاده‌های دامی در استان همدان، رئیس قوه قضائيه طی تماس تلفنی دستور داد بخشی از این نهاده‌ها به استان گلستان اختصاص یابد و تاکید شد اقدامات لازم برای انتقال و مصرف آن‌ها در بخش دام و طیور انجام شود.

وی بیان کرد: بلافاصله پس از دستور رئیس قوه قضائيه جلسه‌ای با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی و معاونت امور دام استان در دادگستری تشکیل شد. همچنین در تماس با رئیس کل دادگستری استان همدان مقرر شد روند انتقال ذرت‌ها به استان گلستان تسریع شود و همکاری‌های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در حال حاضر حدود نیمی از نهاده‌های تخصیصی به استان گلستان انتقال یافته و در اختیار شرکت چیکا که ۲۶ درصد تخم مرغ کشور را تولید می‌کند و بزرگترین تولیدکننده تخم مرغ کشور محسوب می‌شود، قرار گرفته است.

آسیابی تاکید کرد: طی تماسی با مدیر شرکت چیکا، انتقال نهاده‌های دامی از سوی رئیس این شرکت تایید و اعلام شد حدود نیمی از نهاده‌ها انتقال یافته و مابقی نهاده‌ها نیز به مرور در حال بارگیری است.

وی افزود: پس از تماس رئیس دستگاه قضا و تاکید بر توزیع نهاده‌های دامی و باتوجه به اینکه کارخانه چیکا دارای چرخه کامل تبدیل نهاده‌های دامی به خوراک طیور است در این زمینه پیگیری‌های لازم برای تامین نهاده‌های بیشتر برای این کارخانه از سوی دادگستری صورت گرفت.

حذف تشریفات اداری برای انتقال ۳۱ تن نهاده دامی بندر امام خمینی خوزستان به گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت:در همین رابطه مطلع شدیم مقدار قابل توجهی ذرت و نهاده دامی وارد بندر امام خمینی (ره) شده است؛ طی تماس با رئیس کل دادگستری استان خوزستان هماهنگی‌های لازم برای انتقال این نهاده‌ها به استان گلستان و اختصاص آن به شرکت چیکا انجام شد.

آسیابی در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌های تلفنی صورت گرفته و بدون هیچ تشریفات اداری اضافی، موافقت انتقال ۳۱ هزار تُن نهاده دامی از نوع کنجاله سویا از استان خوزستان به استان گلستان گرفته و قرارداد لازم با بزرگترین شرکت تولید کننده تخم مرغ کشور و عوامل مربوطه منعقد شد که در پی آن بخشی از پول پرداخت و مابقی با صدور ضمانت نامه بانکی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در پی تماس با صاحب شرکت چیکا اعلام شد که موضوع انتقال ۳۱ هزار تن نهاده دامی از استان خوزستان قطعی و قرار داد لازم منعقد شده است و مقرر شده روزانه انتقال این نهاده‌ها به استان گلستان انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: به گفته صاحب این واحد تولیدی با اقدام دستگاه قضا در زمینه تعیین تکلیف انبار‌ها افزایش تولید بیش از ۲۰ درصدی تخم مرغ حاصل شده و این اقدام برای تعیین قیمت پایدار تخم مرغ، جوجه ریزی و تامین گوشت مرغ در کشور بسیار اثر گذار است.

مدیرعامل شرکت چیکا: با کمک مسئولان قضایی گلستان توانستیم نهاده‌های دامی را از ۲ استان ترخیص کنیم

فرج الهی، مدیرعامل شرکت صنایع زنجیره‌ای مرغ تخم‌گذار کاسپین طلایی چیکا با اشاره به کمک دادگستری استان گلستان برای خرید نهاده‌های دامی شرکت از دو استان همدان و خوزستان بیان کرد: با کمک دستگاه قضایی توانستیم، نهاده‌های دامی مورد نیاز شرکت را که در همدان به حد امحا رسیده بودند ترخیص کنیم.

وی افزود: با هماهنگی‌هایی که رئیس کل دادگستری استان گلستان با روسای دادگستری استان‌های همدان و خوزستان انجام داد، توانستیم ذرت مورد نیاز که در انبار‌های استان همدان نگهداری می‌شود و کنجاله سویا که در بندر امام خمینی (ره) که وجود داشت را خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع زنجیره‌ای مرغ تخم‌گذار کاسپین طلایی چیکا عنوان کرد: در حال حاضر ذرت‌های خریداری شده از استان همدان به شرکت وارد شده است و کنجاله سویا‌های خریداری شده از استان خوزستان نیز در حال بارگیری هستند.

وی تاکید کرد: شرکت چیکا در شهرستان گنبدکاووس با حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نیروی کار مستقیم، ۲۰ درصد تخم مرغ کشور را تولید می‌کند.

فرج الهی تصریح کرد: با نهاده‌هایی که با کمک دستگاه قضایی گلستان تحویل گرفتیم، می‌توانیم ظرفیت تولید شرکت را تا ۲۵ درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت صنایع زنجیره‌ای مرغ تخم‌گذار کاسپین طلایی چیکا بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه شرکت ۲۲۰ تن تخم مرغ است که با افزایش تولید و ظرف مدت ۱۸ ماه، حجم تولید به ۴۴۰ تن می‌رسد.

فرج الهی گفت: از همراهی، کمک و تلاش‌های مسئولان دادگستری استان گلستان تشکر می‌کنم، چراکه همیشه یار و یاور تولیدکنندگان هستند و از این همراهی‌شان قوت قلب می‌گیریم.

وی افزود: مسئولان استان گلستان نیز کمک زیادی به توسعه شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز