تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

شوتی‌های پایتخت در دام پلیس

سرهنگ هدایت بهرامی در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح شهر ، ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران ۱۷ خودرو شوتی را توقیف و در بازرسی از آنها ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کردند.
کد خبر: ۷۱۲۱۲

شوتی‌های پایتخت در دام پلیس

 

به گزارش معاصر، سرهنگ هدایت بهرامی رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف بیش از ۶۸ هزار بطری نوشیدنی قاچاق در محدوده جنوب تهران خبر داد و در تشریح جزئیات این خبر گفت : با کسب خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی نوشیدنی قاچاق توسط فردی سودجو در یک انبار کالا در محدوده خیابان "خیام" تهران موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از شناسایی محل و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی های قضائی وارد عمل شدند و در بازرسی از این انبار کالا ۶۸ هزار و ۱۶۰ قوطی نوشیدنی فاقد مجوزهای گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی نوشیدنی ها به سازمان جمع آوری و اموال تملیکی تهران تحویل شد.

سرهنگ بهرامی در پایان از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاقچیان کالا و مخلان نظام اقتصادی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

شوتی‌های پایتخت در دام پلیس

سرهنگ هدایت بهرامی در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح شهر ، ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران ۱۷ خودرو شوتی را توقیف و در بازرسی از آنها ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران تشریح کرد: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت جمع آوری و توقیف خودروهای شوتی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق به شناسایی و توقیف ۱۷ خودرو در محدوده خیابان "ایران" تهران شدند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از خودروهای توقیف شده ۱۷ دستگاه کولر گازی، ۴ دستگاه لوازم برقی آشپزخانه، ۲ دستگاه ماشین ظرفشویی قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف کردند، افزود: بررسی های پلیسی نشان از این داشت رانندگان خودرو با پوشاندن کالاها، لوازم خانگی قاچاق را از استان های غربی کشور به مقصد تهران انتقال داده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: در این رابطه ۱۸ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند و کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در این طرح را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ هدایتی با اشاره به نقش مخرب قاچاق کالا در اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: پلیس برای کمک به تولید و اشتغال جوانان به صورت توامان با مقوله قاچاق کالا برخورد با متخلفان را به مراجع قضائی معرفی می کند.

سرقت ۷۰ میلیاردی طلاهای زن جوان توسط همسرش

رئیس پلیس آگاهی پایتخت نیز طی خبری از دستگیری مرد جوانی خبر داد که طلاهای همسرش را به دلیل انتقام‌گیری سرقت کرده بود و توضیح داد: با وقوع یک فقره سرقت از خانه‌ای در شمال تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار علی ولیپور گودرزی افزود: کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی در نخستین گام راهی خانه موردنظر شدند و با انجام تحقیقات میدانی پی بردند، سارق هنگامی که هیچکس در داخل خانه نبوده با کلید وارد شده و طلاجات، ۳ عدد لپ تاپ، ۶۰۰ یورو، دسته چک، مدارک شناسایی همسر صاحب خانه را به ارزش بیش از ۷۰ مبلیارد ریال به سرقت رفته برده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با تحقیقات محلی متوجه شدند همسایه‌ها صاحبخانه را حوالی ظهر هنگامی که قرار بوده سرکار باشد، در ساختمان دیده‌اند که قصد داشته به صورت پنهانی وارد خانه خود شود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی در ادامه با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، متوجه شدند مقدار زیادی پول از یک طلافروشی به حساب مرد جوان آمده و همسر وی از واریز این پول اطلاعی ندارد که همین موضوع شک کارآگاهان را برانگیخت.

سردار کارآگاه ولی‌پور عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی تنها متهم پرونده را دستگیر و برای تحقیقات ابتدایی به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : شوتی پلیس پایتخت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز