تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
استاندار البرز:

بانک های کم کار در حمایت از جوانی جمعیت مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرند

استاندار البرز گفت: آمار دقیق عملکرد بانک در خصوص حمایت از جوانی جمعیت توسط بازرسی استان احصا شود و مورد بررسی قرار گیرد و بانک های کم‌کار در این راستا مورد پیگیری قانونی قرار گیرند.
کد خبر: ۷۱۲۲۴

بانک های کم کار در حمایت از جوانی جمعیت مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرند


به گزارش معاصر از استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در قرارگاه حمایت از جوانی جمعیت که روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ به دبیری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه صفر، به روند فعالیت بانک ها در خصوص ارائه تسهیلات به مردم اشاره کرد و افزود: آمار دقیق عملکرد بانک در خصوص حمایت از جوانی جمعیت توسط بازرسی استان احصا شود و مورد بررسی قرار گیرد و بانک های کم‌کار در این راستا مورد پیگیری قانونی قرار گیرند.
وی با اشاره به ضرورت مقابله با سقط غیرقانونی از متولیان امر بویژه دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که در این رابطه با تشکیل کارگروه ویژه، برنامه و راهکار تخصصی ارائه دهد.
وی گفت: در خصوص راه اندازی مهدهای کودک در دستگاه های استان با هدف ایجاد آرامش خاطر برای مادران شاغل جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
استاندار البرز افزود: در این رابطه شهرداری ها می توانند با امکانات خود نسبت به راه اندازی مهدهای کودک اقدام و دستگاه های اجرایی براساس قانون مکان مورد نظر را پیش بینی و یا هزینه های مصوب را تقبل کنند.

تبیین و ارائه گزارش اقدامات صورت پذیرفته کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، ارائه مطالب مرتبط با قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و ارائه گزارش اقدامات صورت پذیرفته برای کارکنان در حیطه حمایت از خانواده توسط مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست ارائه شد.

همچنین روند اقدام در جهت تحقق و انعکاس شعار فرزند بیشتر، زندگی شادتر مورد بررسی قرار گرفت و گزارش تعامل با اتحادیه مشاوران املاک استان جهت راه اندازی پویشی برای خانه دار شدن افراد کم بضاعت جامعه و افراد دارای چند فرزند از جمله مصوبات جلسه قبل بود که مطرح شد.
در پایان نیز گزارشی از روند فعالیت و همکاری بانک در راستای ارائه تسهیلات حمایت از جوانی جمعیت توسط دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری ارائه شد و در ادامه نیز آموزش و پرورش استان برنامه های خود را در حوزه آموزش به دانش آموزان و خانواده های آنها تشریح کرد.
تشکیل کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و ارائه بسته های حمایتی و تشویقی دستگاه های استان در جهت حمایت از فرزندآوری از جمله مصوبات نشست قبل بود که روند آن مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز