تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو

مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی درحالی برگزار شد که دارای نکات زیادی بود که چینی‌ها برای نخستین بار از آن رونمایی کردند.
کد خبر: ۷۱۲۶۷

 به گزارش معاصر،از هانگژو، مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با حضور شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در مقابل 50000 تماشاگر برگزار شد.در این دوره از بازی‌ها بیش از 12400 ورزشکار از 45 کشور حضور دارند تا این دوره، بزرگترین بازی‌های آسیایی تاریخ باشد.

مراسم افتتاحیه به سه بخش تقسیم شد: «اشتیاق بی پایان»، « جزر و مد رودخانه کیانتانگ‌جیانگ» و «با هم به سوی آینده»

مشغل بازی‌ها/ یکه تازی هوش مصنوعی در افتتاحیه

 

یک مشعل‌دار دیجیتالی غول پیکر به وانگ شون، دارنده مدال طلای المپیک پیوست تا دیگ را در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی هانگژو 2022 روشن کند. پیش از او «یه شیون»، قهرمان شنای المپیک‌لندن، «فن ژندونگ» ، مرد شماره یک مرد تنیس روی میز و «شاتل لی لینگوی»، قهرمان 13 بار قهرمان جهان در بدمینتون این مشعل را حمل کردند.

دیگ از شعار "Tides Surging" الهام گرفته شده است که در سرتاسر مراسم به نمایش گذاشته شد و نماد اتحاد در سراسر آسیا است.

در طراحی "Tides Surging" از شش عنصر بادبزن، رودخانه Qiantang، حفره جزر و مدی رودخانه Qiantang، یک مسیر مسابقه، نماد اینترنت Wi-Fi و نماد خورشید تشکیل شده است که  در زیر این عناصر نام شهر و "2022" وجود دارد که با هم نشان کامل بازی آسیایی هانگژو را تشکیل می دهند.

دیگ بازی‌ها از قطعات فلزی سخت و صنعتی ساخته شده بود که نماد مردانگی و قدرت محسوب می‌شود. طراح در کنار آن، در طراحی آن از منحنی استفاده کرده بود که نشان دهنده زنانگی و چابکی بود.

 

آتش بازی دیجیتالی جایگزین نمایش‌های سنتی

برای رعایت اصل ارائه سبزترین بازی‌های ممکن، از متانول بدون آلایندگی برای سوخت همه مشعل‌ها و دیگ اصلی استفاده شد.بازی‌های آسیایی هانگژو یک بازی «سبز» و «هوشمند» است. مطابق با این موضوع، در طول مراسم افتتاحیه هیچ آتش بازی در شهر پخش نشد، البته استفاده از فناوری دیجیتال به بینندگان تلویزیون اجازه داد آتش بازی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را مشاهده کنند و برای اولین بار در چین، برگزارکنندگان به جای نمایش آتش بازی سنتی با نمایش مجازی آن بر روی یک صفحه پرده‌ای غول پیکر به اندازه 9 صفحه IMAX همان هیجان را در بین تماشاگران ایجاد کردند.

تغییر در استفاده سنتی از آتش بازی در مراسم افتتاحیه یک شگفتی از سوی کشور میزبان بود. استفاده چینی از فناوری جدید در بحث آتش بازی نمایش آتش بر روی پرده سه بعدی و به وجد آوردن تماشاگران در همان حد آتش بازی حقیقی، شاید نشان دهنده این باشد که آتش بازی‌های مرسوم فعلی در مراسم‌های افتتاحیه باید در گذشته بماند .

یکی از نکات قابل توجه در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی 2022 این بود که فناوری جدید به تماشاگران اجازه می‌داد تصاویر سه بعدی را با چشم غیر مسلح ببینند و با همین فناوری طرح‌های سه بعدی لحظاتی از گذشته شهر را به تصویر کشید.

مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو

جزر و مد رودخانه Qiantang مهم‌ترین اتفاق افتتاحیه

 

یک اجرای هنری با مضمون "جزر و مد " همراه با اجراهای رقص سنتی تخیل جمعیت را با تصاویری نفس‌گیر که گذشته و حال هانگژو را به تصویر کشید،  تسخیر کرد.

در افتتاحیه بارها از عنصر آب و‌نمادهای آن  استفاده شد چرا که آب همواره در فرهنگ چینی‌ها وجود داشته است. این نماد تاریخ رودخانه Qiantang، "هیجان ورزش" و روح ژجیانگ بود.

رودخانه Qiantang رودخانه‌ای در شرق است از مرکز استان هانگژو می‌گذرد و سپس از طریق خلیج هانگژو در جنوب شانگهای به دریای چین شرقی می‌ریزد.  این رودخانه به همراه خلیج هانگژو به دلیل داشتن بزرگترین حفره جزر و مدی جهان نیز شناخته شده است.

اجرای نفس گیر، با عنوان Water in Autumn Glow، جشن را در Big Lotus آغاز کرد. این نمایش که قدیم و جدید را گرد هم آورد، سرودی بود بر میراث فرهنگی غنی و  آینده نگر کشور میزبان.

با روشنایی صفحه بزرگی بر روی زمین، رژه ورزشکاران با ملودی « آسیای ما» و  با ضربات تند طبل‌هایی که به شکل «اسمانتوس»، ساخته شده بود، آغاز شد.

اسمانتوس (گل زیبا و معطر و نام مکانی باستانی که نماد تمدن و فرهنگ چینی در لیانگژو است) به‌همراه آواز و شعر نیز ارزش‌هایی هستند که از زمان شهر لیانگژو که حدود 5000 سال قدمت دارد و در هانگژو امروزی واقع شده است، به این زمان منتقل شده است. در طول رژه، تصاویری از نقاط دیدنی نمادین در دریاچه غربی معروف هانگژو بر روی صفحه بیضی شکل کف پخش شد.

 

مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو

 در ادامه مراسم رسمی برافراشتن پرچم برگزار شد. چنچن، کونگ کونگ و لیانلیان - نمادهای رسمی بازی‌های آسیایی 2023 معرفی شدند. این سه نفر نماد نمایش روح المپیک، صلح و دوستی، جهان را به بازی های هانگژو 2023 دعوت کردند.

طراحی لباس‌های نوازندگان با الهام از تاریخ غنی و ظرافت بی نهایت این منطقه که به دوران سلسله سونگ (960-1279) و هنرهای باستانی موسیقی، شعر و خوشنویسی هانگژو باز می‌گردد، به وضوح منعکس شد.

در نهایت، صدها میلیون جرقه مجازی، که هر یک نماینده یک شرکت کننده در پخش مشعل آنلاین بود، شکل یک مشعل دار انسانی را تشکیل داد که به ورزشگاه دوید تا دیگ اصلی را همراه با  وانگ شون، شناگر قهرمان المپیک روشن کند.

نمایش تصاویری از نمادهای کشورهای حاضر در این مسابقات و همچنین تصاویری از مردم کشورهای آسیایی تاکید دوباره‌ای بر همدلی و اتحاد در میان مردمان این قاره بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز