تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا مسئله میدان آرش از طریق مذاکره سیاسی و تفاهم حل می‌شود

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به صحبت‌های نماینده کویت در مجمع عمومی سازمان‌ملل مبنی بر اینکه فقط عربستان و کویت حق استفاده از چاه‌های میدان نفتی آرش را دارند، گفت: با توجه به صحبت‌های واضح و روشن وزیر نفت و دعوت به مذاکره، این مسئله از طریق گفت‌وگوی سیاسی و تفاهم حل می‌شود.
کد خبر: ۷۱۲۹۰

سید هادی سیدافقهی اظهار کرد: حضور جواد اوجی، وزیر نفت به‌عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک عربستان و ایران در نود و سومین سالگرد تأسیس عربستان بسیار جلب توجه کرد و ایشان مطالبی را مطرح ساخت که مورد توجه مسئولان عربستان سعودی به‌ویژه مسئولان نفت و انرژی این کشور قرار گرفت.

وی افزود: با حضور وزیر نفت در نود و سومین سالگرد تأسیس عربستان، روابط ایران و عربستان در همه زمینه‌ها نظیر اقتصادی، تجاری و نفتی بیشتر و مستحکم‌تر می‌شود.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ادامه داد: سایه روابط مطلوب ایران و عربستان از زمان بیانیه نخست پکن بین علی شمخانی، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی ایران و مساعدبن‌محمد العیبان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان و بیانیه دوم بین امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان آل‌سعود وزیران امور خارجه دو کشور در سطح منطقه به‌خصوص یمن مشخص بود. در سفر اخیر هیئت یمنی به عربستان صحبت‌های خوبی انجام شد، همچنین بهبود روابط عربستان و سوریه و دعوت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از سوی ملک سلمان، پادشاه عربستان برای حضور در کنفرانس سران اتحادیه عرب، اعلام بحرین برای بازگشت روابط با جمهوری اسلامی ایران و مسئله فلسطین از جمله آثار مثبت احیای روابط بین ایران و عربستان است.

سیدافقهی با اشاره به صحبت‌های نماینده کویت در مجمع عمومی سازمان‌ملل با تأکید بر اینکه فقط کویت و عربستان حق بهره‌برداری از چاه‌های میدان نفتی آرش را دارند، تصریح کرد: با توجه به صحبت‌های واضح و روشن وزیر نفت و دعوت به مذاکره، این مسئله از طریق گفت‌وگوی سیاسی و تفاهم حل می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز