تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
در ششمین مرحله در سال 1402

مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز امحاء شد

در ششمین مرحله از امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام و پس آب های شهری در شهرستان شیراز، قلع و قمع قریب به 45 هکتار از مزارع برنج و ذرت در حومه کلان شهر شیراز با دستور مراجع قضایی و با حضور نیروهای انتظامی و نمایندگان دستگاه های مرتبط آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۳۱۱

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در این مرحله مزارع آلوده ی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز در حال امحاء است که این اقدامات پیشگیرانه در جهت تضمین سلامتی عموم مردم جامعه تا ریشه کنی کامل کشت با آب های نا متعارف ادامه می یابد.

بر اساس همین گزارش؛ علاوه بر امحاء سطوح زیر کشت مزارع، ادوات آبیاری از جمله دستگاه های پمپاژ آب و لوله های آبرسانی نیز قلع و قمع و جمع آوری شده است. تا پیش از این در سال جاری بالغ بر 350 هکتار از مزارع آبیاری شده با آب های نا متعارف در شهرستان شیراز که عمدتا مزارع گندم بوده است با شکایت دستگاه های متولی مانند شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست و دستور مقام قضایی امحاء شده است.

آبیاری مزارع با فاضلاب و آب های نامتعارف ممنوع است و براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی هرکسی که سلامت مردم را تهدید کند برای آن در قانون جرم انگاری شده و با فرد خاطی برخورد می شود. روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به کشاورزان توصیه می کند که به شدت از آبیاری مزارع توسط فاضلاب و آب های نا متعارف خودداری کنند.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز