تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مهندس سلمان‌زاده در دیدار با همکاران مدیریت ایمنی، بهداشت و حفاظت محیط زیست؛

رعایت الزامات ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست در تمام پروژه‌ها، دغدغه حفاری شمال است

مدیرعامل شرکت حفاری شمال رعایت الزامات مربوط به حوزه ایمنی و بهداشت را در تمام پروژه‌ها را از دغدغه‌های این شرکت خواند و بر به‌روز رسانی سیستم ها و تجهیزات در تطابق با استانداردها و الزامات بین المللی تأکید نمود. 
کد خبر: ۷۱۳۳۵

به گزارش روابط عمومی حفاری شمال، علیرضا سلمان‌زاده در دیدار با مدیران، روسا و کارکنان HSE شرکت حفاری شمال به مناسبت روز ملی «ایمنی و آتش‌نشانی» که صبح امروز (شنبه) هشتم مهر 1402 در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: بحث ایمنی و آتش نشانی از ابتدای صنعت نفت تا کنون، با این صنعت عجین بوده و حوزه های مرتبط با آن نیز همواره یکی از موضوعات اصلی صنعت نفت در ایران و جهان می باشد. 


مدیرعامل شرکت حفاری شمال با تأکید بر اهمیت حفظ آمادگی در حوزه ایمنی از نظر تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی خُبره و زبده، افزود: به طور قطع، ماهیت کار در سکوهای حفاری دریایی و خشکی، مخاطره آمیز است و همین مسئله توجه دوچندان به مسئله ایمنی را نشان می‌دهد.  
وی با اشاره به حوادث چند سال اخیر در صنعت نفت و گاز بویژه صنعت حفاری ادامه داد: تمام این حوادث بر اثر یک غفلت کوچک که شاید در نگاه نخست زیاد به چشم نیاید ایجاد می‌شوند و پیامدهای آن بروز خسارت‌های مالی، اعتباری و خدای ناکرده تلفات و آسیب‌های غیرقابل جبران جانی است. 


سلمان‌زاده از دیگر موضوعات با اهمیت در صنعت نفت را «بهداشت صنعتی» و «حفاظت از محیط زیست» خواند و گفت: رعایت الزامات بهداشت حرفه ای و زیست محیطی در تمامی پروژه‌ها از دغدغه‌های شرکت حفاری شمال به شمار می‌رود و به شدت خود را نسبت به مسائل مربوطه به این دو مقوله پایبند می‌دانیم، وی تأکید کرد: بطور کلی باید در حوزه های ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست رویکرد پیشگیرانه داشت و ایجاد جو و فرهنگ مناسب و موثر را در دستور کار قرار دهیم ایشان افزودند: سازمان ها نباید در اجرای قوانین و الزامات و تامین تجهیزات و ابزار مورد نیاز در این حوزه ها گرفتار فرآیندهای بروکراتیک شوند. 


سلمان‌زاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره‌های مورد نیاز در حوزه ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست برای کارکنان و حفارمردان حفاری شمال تأکید و اشاره کرد: معتقدم باید نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز در این حوزه ها اهتمام و توجه ویژه شود.
در پایان این دیدار مدیرعامل شرکت حفاری شمال به مناسبت این روز از همکاران HSE تقدیر نمودند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز