تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
برای شرکت در نشست منطقه ای سازمان جهانی بهداشت

وزیر بهداشت عازم قاهره می شود

ﻫﻔﺘﺎﺩﻣﯿﻦ ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﺩﻓﺘﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ ﺷﺮﻗﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ (امرو) ﺍﺯ ۱۷ ﺗﺎ ۲۰ ﻣﻬﺮ ۱۴۰۲ ﺑﺎ ﺷﻌﺎﺭ «ﺍﺗﺤﺎﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺍﯼ سالم تر» ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻗﺎﻫﺮﻩ ﻣﺼﺮ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷد.
کد خبر: ۷۱۴۰۴

اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه‌ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست‌های سلامت منطقه است.

این مراسم که شامل سه بخش پیش اجلاس، بخش تخصصی اجلاس و نشست‌های جانبی است، از صبح دوشنبه ۱۷ مهر آغاز و تا عصر پنجشنبه ۲۰ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

بر اساس دستور کار ارائه شده، هفتادومین نشست کمیته منطقه‌ای شامل ارائه گزارش پیشرفت در مورد ۱۴ سند تکنیکال می‌باشد که در سال‌های گذشته و در نشست‌های قبلی به تصویب رسیده و مدیر کل منطقه و همچنین کشورهای عضو، وضعیت پیشرفت منطقه و هر کشور را در مورد هر یک از اسناد مذکور ارائه می‌دهند، همچنین ۴ سند فنی نیز مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد که شامل موضوعات حائز اهمیت برای منطقه مدیترانه شرقی هستند.

وزیر بهداشت کشورمان در روز سه شنبه، در این نشست در مورد مسائل مختلف سلامت در منطقه و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت به رغم تحریم‌های ظالمانه و فشارهای ابر قدرت‌ها به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

در عصر سه شنبه، انتخابات جایگاه مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت برگزار خواهد شد که از طرف ایران، علی اکبری ساری جزو نامزدهای معرفی شده برای این جایگاه است.

بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، در روز چهارشنبه جایزه دولت کویت برای کنترل سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی به دکتر استوار، رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا خواهد شد.

در جریان هفتادمین نشست کمیته منطقه‌ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ۴ میزگرد و نشست‌های فنی نیز برگزار خواهد شد.

وزیر بهداشت، در رأس یک هیأت بلند پایه از مدیران وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در این نشست شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز