تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

جمع‌آوری ۸۵ درصد از حجم گاز همراه مشعل در نفت و گاز مارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت گاز مارون با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد از حجم گاز همراه مشعل جمع‌آوری شده است، گفت: در برنامه آینده و با پیشبرد طرح جمع‌آوری گاز همراه مشعل و تعمیر توربوکمپرسور ایستگاه تقویت فشار مارون ۵ و ۶، مقدار گازسوزی کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۷۱۴۶۴

به گزارش معاصر به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، قباد ناصری در نشست پیش‌بینی پنج ساله بهره‌دهی چاه‌های شرکت نفت و گاز مارون (۶ ماهه دوم سال) حجم پروژه‌ها در این شرکت برای حفظ و نگهداشت تولید در یک سال اخیر را بی‌سابقه خواند و اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در دوران تحریم با تلاش و همت جهادی کارکنان این شرکت، یک روز هم کاهش تولید نداشته است و اکنون  که با حجم زیاد تأسیسات فرسوده همراه هستیم، پروژه‌های عمرانی با سرعت در حال پیگیری و اجرا هستند.

وی افزود: حجم پروژه‌های انجام‌شده نسبت به سال پیش، قابل مقایسه نیست و امیدواریم با همت کارکنان و همکاری مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بتوانیم طرح حفظ، نگهداشت و افزایش تولید را با سرعت پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت گاز مارون با اشار به تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولیدی در این شرکت گفت: هم‌اکنون حجم تولید نفت در شرکت نفت و گاز مارون، ۵۰۷ هزار بشکه در روز است که از برنامه پیش‌بینی‌شده، بیشتر است.

علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز معرفت‌افزایی را مهم‌ترین اصل در پیش‌برد موفقیت انسان دانست و اظهار کرد: شناخت معارف الهی، آثار بسیار ارزشمندی از جمله افزایش توفیق الهی دارد که می‌توان آن را موتور محرک افراد دانست.

وی درباره اهمیت زمین‌شناسی در شرکت نفت و گاز مارون گفت: این شرکت یکی از مهم‌ترین شرکت‌های نفتی کشور است که مخازن آن اهمیت بسیار بالایی دارند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: مخزن شرکت نفت و گاز مارون، دانشگاهی از علوم است که هرچه تحقیق و پژوهش در این مخزن بیشتر شود، افزایش تولید میسر خواهد شد که در این باره افزایش مطالعه‌های زمین‌شناسی در این مخزن، باید در اولویت برنامه مطالعاتی و پژوهشی قرار بگیرد.

افتتاح ۴ پروژه مهم صنعتی و عمرانی در شرکت نفت و گاز مارون

همزمان با برگزاری نشست پیش‌بینی بهره‌دهی ۵ ساله چاه‌های نفت و گاز شرکت مارون، ۴ پروژه مهم صنعتی و عمرانی به‌صورت ویدیوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

سالن نشست‌های ستاد مرکزی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با اعتبار ۹۹ میلیارد ریال و با ظرفیت ۱۶۰ نفر که مجهز به یونیت و دوربین افزون بر سیستم‌های ویدیویی و صوتی کنفرانس، نمایشگرهای ۸۵ اینچ و سیستم ویدئو پروژکشن است، به بهره‌برداری رسید.

در ادامه پروژه احداث ۳۶ کیلومتر خط لوله ۱۰ اینچ از شادگان به مارون ۳ و ۴، با هدف افزایش توان تولید به مقدار ۱۵ هزار بشکه در روز بهره‌برداری شد. اعتبار این پروژه ۱۴۰ میلیارد ریال است و شامل ۲۶ کیلومتر از کلاستر شادگان به مارون ۳ و ۱۰ کیلومتر خط لوله از مارون ۳ به مارون ۴ می‌شود.

سومین پروژه، به‌کارگیری پمپ چند مرحله BB3 با هدف صیانت از زیست‌بوم پیرامونی تأسیسات مجتمع صنعتی شماره ۳ مارون است که به بهره‌برداری رسید.

ساخت و نصب یک دستگاه تفکیک گرسیار نفت (MOS) با هدف تسریع در راه‌اندازی چاه‌های ترمیمی و دارای افت فشار، چهارمین پروژه فنی و عمرانی بود که افتتاح شد.

بهره‌برداری و برداشت نفت‌خام و گاز از میدان‌های نفتی غرب رودخانه مارون (جراحی) شامل میدان‌های مارون، کوپال و شادگان به‌عهده‌ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز