تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
علامتی به مهر خبر داد؛

شهر جهانی کودک راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در تلاش هستیم «شهر جهانی کودک» را با تکیه بر ظرفیت‌هایی که تاکنون مغفول مانده، به مرحله اجرا درآوریم.
کد خبر: ۷۱۵۰۹

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گفت و گو با خبرنگار معاصر، گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نوسازی شهر تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی خدماتی کودکان و نوجوانان و تولید مسکن آذر سال گذشته در سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد.

وی ادامه داد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک، شناسایی اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول (سرمایه‌ای) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای مولدسازی، ساماندهی، سرمایه‌گذاری خلق ارزش و افزایش درآمدهای پایدار کانون بدون رشد نقدینگی و در راستای کاهش وابستگی به بودجه عمومی دولت و تأمین بودجه غیر تورم‌زا عنوان شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در این تفاهم‌نامه هشت ماده‌ای، همکاری و مشارکت در ساخت و بهره‌برداری مجموعه‌های خدماتی (فرهنگی، هنری، آموزشی، تفریحی، فراغتی، تجاری و فضای سبز و باز) برای رشد و پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنها بر اساس ارزش‌ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین همکاری و مشارکت در تولید واحد مسکونی در اراضی متعلق به کانون در مناطق شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: سرعت عمل برای این همکاری بسیار خوب بوده است. امیدوارم با شناختی که از این مجموعه حاصل شده، به فوریت این موضوع دنبال شود تا باقیات صالحاتی در عرصه تربیتی باشد؛ مضاف بر اینکه ساخت مسکن برای کسانی که در حوزه انسان‌سازی فعالند برای مجموعه شهرداری تهران و سازمان نوسازی نیز ارزشمند خواهد بود.

علامتی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس وظایف ذاتی خود، به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای دارد. از یک طرف بسترسازی محتوایی که در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها دنبال می‌شود از سوی دیگر تأمین فضاهای کالبدی این مهم برای ما حائز اهمیت است. هر دو حوزه چه در بستر محتوا و چه در بستر کالبدی متخصصان خود را، می‌طلبد. بر اساس توافقنامه که با سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد، این سازمان متعهد شد تا نسبت به نوسازی مراکز فرهنگی کانون که بیش از ۳۸ مرکز در شهر تهران است، ظرف یک سال آینده اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین تأمین مسکن برای مربیان مراکز کانون که تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده‌اند، از دیگر مباحثی است که در این تفاهم‌نامه به آن پرداخته شده است. مضاف بر اینکه ما در تلاشیم تا «شهر جهانی کودک» را، با اتکا به ظرفیت‌هایی که تاکنون مغفول مانده است، به مرحله اجرا درآوریم. این کار نیازمند فعالیت‌های تخصصی با شهرداری تهران و سازمان نوسازی است. اگر چه در بحث تأمین محتوا، کانون پرورش فکری اقدام خواهد کرد ولی موضوع ساخت و امکانات آن نیازمند همکاری با سازمان نوسازی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تلاش برای ایجاد شهر جهانی کودک در منطقه دو تهران با کمک شهرداری و سازمان نوسازی در این راستا قرار دارد. با تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد بحث طراحی و اخذ مجوزهای این فعالیت فرهنگی بزرگ که در مقیاس بین‌المللی بی‌همتا خواهد بود، به سرعت در دستور کار قرار می‌گیرد و امید است در فضای مشارکتی بتوانیم کار فاخری را در شهر تهران رقم بزنیم.

علامتی گفت: مولدسازی ۳۸ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این تفاهم‌نامه است و سازمان نوسازی تلاش خواهد کرد با مولدسازی این مجموعه‌ها به توسعه فضاهای آموزشی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان کمک کند.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز